Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Remont" Warszawskiej - ktoś sobie chyba jaja robi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 35, 36, 37  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2009
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał S.trażak
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Pią 8:59, 25 Sty 2008    Temat postu:

a w Zaborówku zrobili podświetlaną strzałkę na 580 - tak normalnie mryga na baterie słoneczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 9:02, 25 Sty 2008    Temat postu:

Michał S.trażak napisał:
a w Zaborówku zrobili podświetlaną strzałkę na 580 - tak normalnie mryga na baterie słoneczne.


Ooo, czyżby jednak przymierzali się do realizacji obietnic sprzed półtora roku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał S.trażak
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Pią 9:11, 25 Sty 2008    Temat postu:

do Lucka - z priva - gratulować będę po Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 9:35, 25 Sty 2008    Temat postu:

Michał S.trażak napisał:
do Lucka - z priva - gratulować będę po Smile


Dlatego pomysłu jeszcze nie publikujemy, trzeba najpierw sprawdzić, czy ma sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sumik
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:19, 25 Sty 2008    Temat postu: oznakowanie

Ciekawostką strabagową jest oznakowanie w Latchorzewie. Przy sklepie z częściami ustawiono znak WARSZAWA 16!!! O co chodzi granicę przesuneli, czy to pomiar do Pałacu Kultury Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 20:44, 25 Sty 2008    Temat postu: Re: oznakowanie

sumik napisał:
Ciekawostką strabagową jest oznakowanie w Latchorzewie. Przy sklepie z częściami ustawiono znak WARSZAWA 16!!! O co chodzi granicę przesuneli, czy to pomiar do Pałacu Kultury Laughing


Formalnie od zawsze odległości drogowe do Warszawy oficjalnie były podawane do Pałacu Kultury, a dokładniej do kamiennej iglicy stojącej w narożniku Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apel!
Gość






PostWysłany: Pon 10:34, 28 Sty 2008    Temat postu:

jako walkę z partaniną proponuję zmienić nazwę na SRABAG.

i proszę koniecznie używać jej na forum!

niech bedzie ona wyrazem naszych odzuć co do partaniany jaką odstawia i odstawiać bedize ta firma conajmniej do 2010 r!!!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
srabag
Gość






PostWysłany: Wto 12:20, 29 Sty 2008    Temat postu:

Dlaczego nie budujemy autostrad?
Rozmawiał: Andrzej Kublik2007-02-05, ostatnia aktualizacja 2007-02-05 20:20

Aby w Polsce przyspieszyć budowę autostrad, potrzeba zmian w przepisach, które skrócą czas wyboru wykonawców w przetargach i pozwolą wykonawcom jak najszybciej wchodzić na teren budowy - uważa Dariusz Słotwiński, szef polskiego przedstawicielstwa Strabag.
ZOBACZ TAKŻE
Autostrady: Unia ma pieniądze, rząd nie (08-03-07, 19:25)
Autostrady dłużej pozostaną bezpłatne (06-03-07, 02:00)
Rząd szykuje opłaty na kolejnych autostradach (21-02-07, 09:01)
Państwo buduje nową płatną autostradę (22-01-07, 21:10)
Wywłaszczenie pod autostrady zamiast wykupu (12-01-07, 20:26)
SERWISY
Budownictwo, nieruchomości
Andrzej Kublik: Przed rozpoczęciem budowy autostrady trzeba w Polsce wykonać aż 31 czynności prawnych - twierdzi premier Jarosław Kaczyński. Taka biurokracja jest tylko w Polsce?

Dariusz Słotwiński*: Nie jestem specjalistą od administracji drogowej, więc nie będę się wypowiadał o liczbie czynności prawnych. Nie ulega jednak wątpliwości, że potrzebujemy maksymalnych uproszczeń. Pewne formalności są potrzebne wszędzie, ale u nas jest wyjątkowa biurokracja. Nie możemy się przecież porównywać pod względem wymogów z Niemcami, Austrią czy Wielką Brytanią, które mają już rozbudowaną sieć autostrad. Drogowcy z Europy Zachodniej rozumieją taką potrzebę uproszczenia formalności w Polsce. My pod względem rozwoju autostrad jesteśmy przecież jeszcze w "dziewiczym" stanie, potrzebujemy okresu przejściowego. Mamy tylko 600 km autostrad - tyle, ile Słowenia, która ma 1,8 mln mieszkańców. Kiedy byłem w Słowenii i pytałem tamtejszego premiera, jak im się to udaje, tłumaczył: - Mamy narodowy program budowy dróg, który nie zmienia się mimo zmian rządów, a ponadto maksymalnie upraszczamy procedury związane z budową.

Dlaczego budowa autostrad w Polsce dotąd się nie udawała?

- Takie pytanie zadawali mi często koledzy z Europy Zachodniej. Zawsze odpowiadałem, że budowa autostrad w Polsce nie powiedzie się, dopóki to nie stanie się programem narodowym i nie będzie tylko programem jednego ministra transportu, który musi ustępować z potrzebami drogownictwa wobec problemów innych branży. Kiedyś przede wszystkim brakowało pieniędzy. Teraz mamy pieniądze, a prawie 30 mld euro z programu operacyjnego "Infrastruktura i ochrona środowiska na lata 2007-2013" to kwota, która dla wielu jest wprost niewyobrażalna. To niepowtarzalna szansa na rozwój dróg w Polsce.

Czy tylko brak pieniędzy hamował budowę dróg?

- Naszym słabym punktem były przepisy prawne. Ustawa o zamówieniach publicznych była tak skonstruowana, że można było zaskarżyć byle drobiazg. Procedura wyłaniania wykonawcy mogła więc ciągnąć się nawet rok, a potem z powodu zaskarżenia była unieważniana i przetarg zaczynał się od początku. W innych państwach, które z powodzeniem budują autostrady, tak jak w Hiszpanii, procedury przetargowe można zaskarżać tylko z istotnych powodów. Jestem zwolennikiem ochrony środowiska, ale muszę powiedzieć, że znaczącym ograniczeniem dla budowy dróg są też przepisy o ochronie środowiska, zwłaszcza program "Natura 2000". Protesty ekologów mogą zablokować w Polsce niemal każdy projekt budowy dróg. Wszyscy w Polsce chcą lepszej infrastruktury i autostrad, ale nie chcą takich dróg obok siebie.

Jednak ostatnio wiele przetargów na budowę dróg unieważniano, bo wykonawcy chcieli zapłaty wyższej, niż przewidywała państwowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?

- To prawda, że mówi się o zmowie cenowej wykonawców. Ale to nieporozumienie. Kosztorysy sprzed dwóch lat nie mają nic wspólnego z obecnymi, dużo wyższymi cenami materiałów, robocizny i transportu. Na dodatek obecnie w umowach zrezygnowano z zapisów, które pozwalają dochodzić wykonawcom odszkodowania za straty, które nie zostały spowodowane przez nich - na przykład z powodu opóźnień w wykupie gruntów lub błędów dokumentacji. Skoro zatem państwo postanowiło zrzucić całe ryzyko na wykonawców, to oni uwzględniają je we własnych kalkulacjach, a to podwyższa koszt budowy.

Co robić, aby wykorzystać na budowę dróg te wielkie fundusze, które mamy dostać z UE?

- Potrzeba dalszych zmian w ustawie o zamówieniach publicznych, aby przyspieszyć wybór wykonawców, przede wszystkim skracając czas na rozpatrywanie odwołań. Potrzebne są też zmiany w ustawie o ochronie środowiska i innych przepisach, aby wykonawcy mogli jak najszybciej wchodzić na teren budowy. W Turcji, która ma już 3 tys. km autostrad, protesty nie blokują rozpoczynania inwestycji. Ludzie mogą się tam np. nie zgodzić z ceną wykupu gruntów i kierują wtedy sprawę do sądu, a tam czasem wygrywają. Ale gdy spór toczy się w sądzie, spychacze są już na budowie.

Dobrym pomysłem może być też utworzenie spółek specjalnego przeznaczenia, zgodnie z niedawno przyjętą ustawą w tej sprawie. Takie spółki mogłyby się zająć dużymi inwestycjami, np. budową długich odcinków autostrad. Ale jest warunek - w tych spółkach nie będzie się zatrudniać polityków, lecz fachowców. A tych można przyciągnąć jedynie odpowiednio wysokimi zarobkami.

Czy zdołamy wykorzystać te wielkie pieniądze z UE na drogi?

- To niepowtarzalna szansa, ale powtarzam - to wymaga programu narodowego, który nie będzie realizowany tylko przez jednego ministra. Z pewnością wykorzystanie środków UE jest wielkim wyzwaniem. Miarą rozwoju drogownictwa jest np. zużycie mas bitumicznych na głowę mieszkańca. W Austrii, gdzie buduje się już niewiele nowych autostrad, a głównie remontuje drogi wybudowane wcześniej, ten wskaźnik wynosi 1 tonę na 1 mieszkańca. A Polsce to tylko 300 kg na 1 mieszkańca. Aby zrealizować założenia obecnego programu drogowego, trzeba będzie zwiększyć wykorzystanie mas bitumicznych w Polsce z 18 mln ton w zeszłym roku do ok. 40 mln ton. To pokazuje skalę wyzwań.

* Dariusz Słotwiński - prezes polskiego przedstawicielstwa austriackiej firmy budowlanej Strabag, od dwóch kadencji prezes Europejskiego Stowarzyszenia Nawierzchni Asfaltowych (EAPA).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Wto 13:12, 29 Sty 2008    Temat postu:

W zeszłym roku drogowcy w Polsce pracowali na pół gwizdka, bo na rynku brakowało połowy potrzebnych mas bitumicznych. Wiele asfaltowni w Polsce zostało zamknięte w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Podobna sytuacja jest z kruszywami. To, że w zeszłym roku w naszej gminie (i także w innych podwarszawskich) drogi wysypano paskudztwem z dużą zawartością czerwonej gliny wynikało z tego, że po prostu innego kruszywa nie było.

A co da programu "budowy dróg". To nie jest tylko program budowy dróg, jak się wydaje naszym rządom (niezależnie od kadencji). To jest program, który musi być znacznie szerszy i obejmować rozwój całego zaplecza związanego z drogownictwem, poczynając właśnie od owych asfaltowni i wydobycia kruszyw, przez ich transport (bo i tu PKP nie wyrabiała).

Prawdą jest, że polska ustawa o zamówieniach publicznych jest idiotyczna, nie tylko w zakresie dotyczącym budowy dróg, ale ogólnie, bo w praktyce jej stosowanie sprowadza się do wyboru najtańszych ofert, a to powoduje, że firm droższe, bo robiące dobrze muszą "konkurować" z tanimi partaczami. A konkurować mogą tylko partacząc lub oszukując, bądź kombinując z aneksami - cudów nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik
Gość






PostWysłany: Wto 14:13, 29 Sty 2008    Temat postu:

ale przecież opublikowali komunikat, że będa pracować nad ustawą regulujacą wykup ziemi. powinno pomóc!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:18, 29 Sty 2008    Temat postu:

a pipszyć autostrady!
ich koszty i tak są przenoszone na mieszkańców regionów w ktrórych przebiegają....smog, znaieczyszczeni ofiary na drogach wypadki ochrona zdrowia.
to wszystko sa ksozty, które korporacje obarczają zwykłych jasiów!

a i tak będa budowane z budżetu ew z tego co wpłacimy do kasy ue, to nie dość że zarabiają najwięksi to jeszcze za nasze pieniadze...

tak samo jak np kto zapłaci za przejącie rur w babicowie? przesz ze nie ci którzy na tym wyjdą najlepiej:)
tylko ci którzy płacą do budżetu podatki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
środowiskowy
Gość






PostWysłany: Wto 14:27, 29 Sty 2008    Temat postu:

a środowisko ucierpi najbardziej!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:28, 29 Sty 2008    Temat postu:

gdzie można znaleźć statut eko-babice?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Wto 14:32, 29 Sty 2008    Temat postu:

Prawdopodobnie na ich stronie [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:39, 29 Sty 2008    Temat postu:

sama bufoniada. żadnych konkretów nt dziedziczenia praw:) co do zarządzania siecią i odnosnie sposobu ustalania taryfy, poza tym że musi przejść w RG, czyli czekamy...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2009 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 29 z 37

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin