Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Remont" Warszawskiej - ktoś sobie chyba jaja robi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 35, 36, 37  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2009
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roztrzęsiony
Gość






PostWysłany: Śro 17:19, 05 Gru 2007    Temat postu: warszawska - bląd w projekcie

Nie wiem, czy dyplomacja z big PRL bis firmami, które olewają ludzi i gminy ma sens. One chyba grzecznych lekceważą. Gdyby MPRD dobrano się w swoim czasie ostro do skóry, Prymasa nie byłaby dziurawa. Podobnie z Budimexem za Okęcie. Poprzedni rząd dał im popalić i odstawił od cycka przy przedłużeniu AK. A teraz na fali miau miau zwowu są i trasę AK sp..lą. Nas to dotyczy, mimo że niby wieeeelka polityka. Będzie bujać od babic do Wislostrady.

Po drugie, nie wiem czemu wójt ma się ustawiać na barykadzie. Od tego ma urzędników, niech zaczną być bardziej aktywni. Wójt powinien koncypować, sprawdzać, wymagać. Powinien ustawić inaczej premie i nagrody.Jak ktoś się leni - goła pensja.

Po trzecie, a może po pierwsze, jest bląd w projekcie warszawskiej - skręt w prawo z wawy do kościoła przy Policji. Brak pasa spowalniającego. tam będą wypadki. Ten skrót jest super - odciąża Rynek, ale będą kraksy i postawienie znaku 50 kmha nawet 10 kmh nic nie da. Trzeba zrobić pas spowalniający. Jest miejsce. Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Śro 20:09, 05 Gru 2007    Temat postu: Re: warszawska - bląd w projekcie

roztrzęsiony napisał:
Nie wiem, czy dyplomacja z big PRL bis firmami, które olewają ludzi i gminy ma sens. One chyba grzecznych lekceważą. Gdyby MPRD dobrano się w swoim czasie ostro do skóry, Prymasa nie byłaby dziurawa. Podobnie z Budimexem za Okęcie. Poprzedni rząd dał im popalić i odstawił od cycka przy przedłużeniu AK. A teraz na fali miau miau zwowu są i trasę AK sp..lą. Nas to dotyczy, mimo że niby wieeeelka polityka. Będzie bujać od babic do Wislostrady.


O dyplomacji pisałem w odniesieniu do różnych szczebli samorządu. Jestem pewien (wiedząc, jak gmina umie zdyscyplinować firmy pracujące bezpośrednio dla niej), że i ze Strabagiem by nie miała problemu. Ale rzecz w tym, że dla Strabaga nie jest "stroną". Bo jego najęło województwo. Czyli tak naprawdę dla gminy stroną jest województwo, które - tak się dziwnie składa - jest nieco wyższym szczeblem samorządu niż gmina, a nawet powiat.

Cytat:
Po drugie, nie wiem czemu wójt ma się ustawiać na barykadzie. Od tego ma urzędników, niech zaczną być bardziej aktywni. Wójt powinien koncypować, sprawdzać, wymagać. Powinien ustawić inaczej premie i nagrody.Jak ktoś się leni - goła pensja.


Obserwując przez jakiś czas gminę (i przekazawszy te obserwacje wójtowi) powiem, że nie jest tak, że tam się ludzie notorycznie obijają. Wręcz przeciwnie, "merytoryczni" często ledwo zipią pod nawałem spiętrzeń. Pamiętaj, żeby nie porównywać gminy do prywatnych przedsiębiorstw, bo ja u siebie jeszcze o tej porze orzę Laughing, ale urzędnikowi nie możesz kazać "zabierać roboty do domu". W naszych urzędach (nie tylko gminy) niezbędne jest przeprojektowanie całych "procesów biznesowych", jak to się teraz obrzydliwie nazywa, żeby ludzie mogli robić więcej, ale nie kosztem zaorywania się po godzinach. To jest sprawa znana i będzie w gminie realizowana - nie tylko w naszej, bo wiąże się z doposażeniem gmin w odpowiednie narzędzia pracy i jej solidnym przeorganizowaniem.

Cytat:
Po trzecie, a może po pierwsze, jest bląd w projekcie warszawskiej - skręt w prawo z wawy do kościoła przy Policji.


Błędem to jest wykonanie skrzyżowania w planie kotwicy -), bo nie zapewnia widoczności wyjeżdżającym z "trzonka". Skrzyżowanie w planie -( to zupełnie co innego.

Cytat:
Brak pasa spowalniającego. tam będą wypadki. Ten skrót jest super - odciąża Rynek, ale będą kraksy i postawienie znaku 50 kmha nawet 10 kmh nic nie da. Trzeba zrobić pas spowalniający. Jest miejsce. Evil or Very Mad


Chodzi Ci o pas "wyłączający", czyli "zjazdowy". Co do znaku, to nie wiem ile tamtędy jeździsz, ale tytułem przypomnienia to jest teren zabudowany i tam i tak obowiązuje 50/60 km/h Laughing

Problemem jest nie to, jaki znak się ustawi, tylko to, że część kierowców koniecznie chce jeździć szybko, tylko że za Chiny nie umie. Bo wbrew pozorom szybka jazda nie sprowadza się do deptania po pedale gazu i kręcenia kierownicą. To przede wszystkim umiejętność obserwacji drogi i wyciągania z tego wniosków w tempie wyprzedzającym aktualną prędkość. A wielu jadących ponad 100 ma te umiejętności na poziomie, przy którym nie powinni przekraczać 40 km/h. I takich umiejętności się nie ma "na każdą chwilę" - trzeba umieć wyczuć osłabienie własnej reakcji spowodowane niedospaniem, zmęczeniem czy chorobą i dostosować styl jazdy do stanu chwilowego. Jednocześnie tacy 'pseudorajdowcy" uważają, że inni mają wręcz obowiązek mieć refleks Szumachera i tak jak on jeździć. A prawdziwi rajdowcy - poczekaj na BBSa - powiedzą Ci, że rajdują to oni sami z sobą, ale innych do tego nie usiłują wciągać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roztrzęsiony
Gość






PostWysłany: Czw 9:57, 06 Gru 2007
PRZENIESIONY
Czw 12:39, 06 Gru 2007    Temat postu: zjazd z warszawskiej obok komendy

Nie nie nie. Dziękuję za niewątpliwie mądrą i odkrywczą uwagę, że województwo jest wyżej w hierarchii nad gminą. Mało to kto wie. Rozumiem, że tak oceniasz swoich rozmówców. Shocked Ciekawe dlaczego? Psycholog może by coś odpowiedział. Zgadnę. A może przy kolejnej "uwadze". Nie tędy droga. A propos. Ograniczenia szybkości to nie jest panaceum. Niebezpieczne są nagłe zmiany rytmu jazdy. Nagłe, niespodziewane hamowania. Na przykład GDDP powstawiała na katowiczance foto radary i znaki 50. Jedzie się tak: 100-50-100-50itd. Pasuje??? A w praktyce 120-50!!! Zjazd z warszawskiej nazwijmy go "przy Policji" (P) jest na zakręcie gdzie wszyscy przyspieszają !!! po staniu w korku przed rondem. Jest to naturalna reakcja "wyrwania się". Aby tego rytmu nie zaburzać, konieczne jest poszerzenie warszawskiej i dodanie pasa zjazdowego przed P . W ogóle brak pasow zjazdowych to zmora. Nie szukając daleko: zjazd do "Auchana" za wiaduktem w prawo jest bez pasa zjadowego. Nie raz widziałem jak pasażerowie autobusów o mało sobie zębów nie wybijali gdy kierowca nagle hamował, bo z prawgo pasa ktośprzed nim niespodziewanie skręcał w prawo jadąc na zakupy. A w przypadku P ruch się będzie zwiększał (Lypków się rozbudowywuje).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Czw 20:15, 06 Gru 2007    Temat postu: Re: zjazd z warszawskiej obok komendy

roztrzęsiony napisał:
Nie nie nie. Dziękuję za niewątpliwie mądrą i odkrywczą uwagę, że województwo jest wyżej w hierarchii nad gminą. Mało to kto wie. Rozumiem, że tak oceniasz swoich rozmówców. Shocked Ciekawe dlaczego? Psycholog może by coś odpowiedział. Zgadnę. A może przy kolejnej "uwadze".


Poczytaj wypowiedzi na tym forum i zobaczysz, że większość dyskutantów wini gminę za sprawy, które nie są w jej gestii, a innych szczebli samorządu, co pokazuje, że nie wiedzą w czym rzecz i warto to zaznaczać przy konkretnych tematach.

A skoro o psychologu piszesz, to spytaj go co sądzi o tym, że traktujesz siebie w liczbie mnogiej Laughing

Cytat:
Nie tędy droga. A propos. Ograniczenia szybkości to nie jest panaceum. Niebezpieczne są nagłe zmiany rytmu jazdy. Nagłe, niespodziewane hamowania. Na przykład GDDP powstawiała na katowiczance foto radary i znaki 50. Jedzie się tak: 100-50-100-50itd.


Jeżeli tak jest, to możesz spokojnie protestować w GDDP i wygrać. Według przepisów precyzyjnie określających reguły stawiania oznakowania, nie może mieć miejsca następowanie po sobie znaków 100 i 50 km/h. Pomiędzy nimi musi być "stopniowanie", czyli znak 70 km/h. Dopuszczalna jest sytuacja ograniczenia z 90 km/h na 50 km/h bez stopniowania, jeżeli to drugie sygnalizowane jest tablicą terenu zabudowanego. Ale i ona musi być odpowiednio posadowiona, żeby była widoczna ze stosownej określonej odległości. Jeżeli nie da się tak posadowić, też musi być poprzedzona znakiem 70 km/h.

Cytat:
Pasuje??? A w praktyce 120-50!!! Zjazd z warszawskiej nazwijmy go "przy Policji" (P) jest na zakręcie gdzie wszyscy przyspieszają !!! po staniu w korku przed rondem. Jest to naturalna reakcja "wyrwania się". Aby tego rytmu nie zaburzać, konieczne jest poszerzenie warszawskiej i dodanie pasa zjazdowego przed P .


Dobrze, że pisałeś o tym psychologu. Zapytaj go przy okazji, co sądzi o żądaniu sankcjonowania notorycznego łamania przepisów rozwiązaniami to umożliwiającymi Laughing. Na całej trasie od Lazurowej do Leszna nie masz praktycznie ani kawałka terenu niezabudowanego, a więc obowiązuje tam 50/60km/h. I według zasad projektowania dróg, wszystkie ich rozwiązania muszą być dostosowane do tej prędkości. Żaden inżynier ruchu ani wydział inwestycji nie da zgody na zmianę rozwiązań drogowych, "bo przy 70 km/h ludzie się nie wyrabiają".

Jest takie stare dobre powiedzenie, że jak g... nie umie pływać, to mówi, że woda za rzadka Laughing Nie będę rżnął świętego, że na każdym ograniczeniu 50 km/h tyle się jeździ. Ale jeżeli jeździ się szybciej, to na własne ryzyko i trzeba to umieć. A jeżeli ktoś nie umie, lub nie ma odpowiedniej zdolności przewidywania i reakcji, niech nie narzeka, że woda za rzadka Laughing

Cytat:
W ogóle brak pasow zjazdowych to zmora. Nie szukając daleko: zjazd do "Auchana" za wiaduktem w prawo jest bez pasa zjadowego. Nie raz widziałem jak pasażerowie autobusów o mało sobie zębów nie wybijali gdy kierowca nagle hamował, bo z prawgo pasa ktośprzed nim niespodziewanie skręcał w prawo jadąc na zakupy. A w przypadku P ruch się będzie zwiększał (Lypków się rozbudowywuje).


Problem leży nie w braku pasów zjazdowych. Problem leży w generalnym projektowaniu dróg przelotowych tak, że wjazdy z posesji i bocznych małych uliczek są na nie wprost wprowadzane. Według zasad projektowania, wzdłuż drogi przelotowej powinny być węższe drogi zbiorcze, na które taki ruch jest wprowadzany i dopiero one co jakiś dłuższy kawałek są wprowadzane na drogę główną na normalnym skrzyżowaniu. Takie rozwiązanie masz np. w Łomiankach wzdłuż drogi na Gdańsk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:45, 07 Gru 2007    Temat postu: Re: zjazd z warszawskiej obok komendy

Problem leży nie w braku pasów zjazdowych. Problem leży w generalnym projektowaniu dróg przelotowych tak, że wjazdy z posesji i bocznych małych uliczek są na nie wprost wprowadzane. Według zasad projektowania, wzdłuż drogi przelotowej powinny być węższe drogi zbiorcze, na które taki ruch jest wprowadzany i dopiero one co jakiś dłuższy kawałek są wprowadzane na drogę główną na normalnym skrzyżowaniu. Takie rozwiązanie masz np. w Łomiankach wzdłuż drogi na Gdańsk.[/quote]

No tutaj przytoczyles zly przyklad. Znaczy w sumie dobry a nawet bardzo dobry. Zły w tym znaczeniu, że Łomianki są niestety dużo lepiej zarządzane niż Stare Babice, mają między innymi lepszy kontakt z powiatem i województwem. Przykładem są własnie drogi.

Niby w babicach jest ten sam problem z drogami co był w Łomiankach. Czyli powiat czy województwo nie chcieli dać pieniedzy albo remontować. Co zrobiły Łomianki?? Dogadały się z odpowiednimi władzami i cześć dróg o statusie powiatowym zmieniły się na gminne. Efekt jest taki, że Łomianki wyremontowały i dalej remontują te drogi i pobocza na własny koszt i idzie im to całkiem nieźle a nikt nie narzeka. Między innymi łomianki dołozyły się do przebudowy skrzyżowań z trasą Gdańską oraz sfinansowały zakup monitoringu tej trasy.

Jest jeszcze kilka innych przykładów na udaną współpracę z wyższymi organami samorządowymi np: remonty szkół, budowa centra sportowo-rekreacyjnego, mapy geodezyjne dostępne np w necie. Wszystkie te rzeczy były opisywane nawet w gazetach powiatowych ze wzmianką, że niestety tam i w kilku innych miastach i gminach powiatu jest robione, a gmina stare babice nie przywiązuje do tego wiekszej wagi i ciezki idzie wspólpraca w tych dziedzinach. Ale to już inny wątek na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 11:15, 07 Gru 2007    Temat postu:

Owszem, to pięknie wygląda, ale z kolei przyjrzyj się uważnie sytuacji finansowej Łomianek - z tego co pisano tu przed wyborami wynikało, że większość tych inwestycji była robiona na kredyt i to na dosyć niebezpiecznym poziomie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:24, 07 Gru 2007    Temat postu:

Lucyfer napisał:
Owszem, to pięknie wygląda, ale z kolei przyjrzyj się uważnie sytuacji finansowej Łomianek - z tego co pisano tu przed wyborami wynikało, że większość tych inwestycji była robiona na kredyt i to na dosyć niebezpiecznym poziomie.


Pewnie na kredyt, ale tez przy wspolpracy z powiatem (np: centrum szkolno-sportowo-integracyjne), poza tym kiedys to trzeba bylo zrobic a skoro powiat czy wojewodztwo do tego sie niekwapilo to zabrali sie swoimi silami. Inną rzeczą którą finansował powiat jest zdaje się satelitarna (jesli dobrze pamietam) mapa geodezyjna calego powiatu. Niestety tak czy siak powiat musial dogadywac sie z gminami. Dlaczego mogl to zrobic z Lomiankami, Lesznem czy Ozarowem a nie mógł z Babicami?

Nawet jesli wzieli kredyty na drogi to splaca je ale ulice i chodniki sa zrobione. Tak samo jak jest w jakis sposob rozwijana infrastruktura na nowo zamieszkalych terenach.

Jesli chodzi o branie kredytow to chyba lepiej wziasc zrobic czy cos miec a potem splacac i cieszyc sie ze jest w miare OK. I tak trzeba by ta kase wydac i tak a w zasadzie raty kredytu beda troche wyzsze niz wzrost cen surowcow i kosztow robocizny.

Zreszta ja tez tak robie w zyciu prywatnym. Jak cos mam kupic drozszego a nie mam gotowki to biore na kredyt. Jakbym mial np: na dobry samochod czy telewizor odkladac przez X czasu to by mnie szlak trafil Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 11:57, 07 Gru 2007    Temat postu:

Lucyfer napisał:
Owszem, to pięknie wygląda, ale z kolei przyjrzyj się uważnie sytuacji finansowej Łomianek - z tego co pisano tu przed wyborami wynikało, że większość tych inwestycji była robiona na kredyt i to na dosyć niebezpiecznym poziomie.


ale dlaczego jesteśmy biedniejsi?

czy babice są mało atrakcyjne dla inwestorów?

w sumie jedyny przemysł u nas to sprzedaż nieruchomości.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 12:19, 07 Gru 2007    Temat postu:

many napisał:
ale dlaczego jesteśmy biedniejsi?


A możesz to jakoś objaśnić? Co rozumiesz przez "biedniejsi"? Jakieś liczby, dane?

Cytat:
czy babice są mało atrakcyjne dla inwestorów?

w sumie jedyny przemysł u nas to sprzedaż nieruchomości.


A jaki przemysł Ci się marzy? O przemyśle ciężkim zapomnij, gmina ma w tym zakresie silne ograniczenia spowodowane położeniem w otulinie KPN.

Moim skromnym zdaniem, ze względu na bliskość do W-wy, przyszłością gminy są inwestycje "białe" - czyli ściąganie tu siedzib firm zajmujących się pracą "intelektualną" - przetwarzaniem danych, pisaniem oprogramowania, usługami niematerialnymi, itp. To z kolei napędzi rozwój usług "towarzyszących" - czyli sklepów, knajpek, hoteli, itp.

Ale do "białych" inwestycji konieczne są:

- dobre skomunikowanie z Warszawą - to się poprawi po wybudowaniu łącznika S-8.
- silna infrastruktura. Z tym nie jest źle w zakresie infrastruktury "bytowej" (prąd, gaz, woda, kanalizacja - bo się cały czas rozwija). Bardzo słabo jest w zakresie infrastruktury łączności szerokopasmowej, która jest warunkiem ściągnięcia tu białych inwestycji. Ale to już też idzie do przodu, trwają prace nad projektem takiej sieci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 13:11, 07 Gru 2007    Temat postu:

1)czy pomysł połączenia tramwajowego z placem wilsona umarł?
kiedyś się pojawiał, że można by do tego wykorzystać tory na żoliborzu?


2)zresztą w wielu krajach metro po wyjeździe z tunelu porusza się na powierzchni?
choć byłoby to niezwykle kosztowe, ale odciążyło by w sposób znaczący trasy dojazdowe do warszawy.

czy gmina przeiwduje połaczenia z zajezdnią na chrzanowie?? lub cało powiatowo inwestowanie w przedłużenie trasy metra?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:46, 07 Gru 2007    Temat postu:

Wcale Babice nie są biedniejsze. Trzeba tylko dobrego pomysłu, czasami ściągnięcia pomysłu od kogoś innego, trochę reklamy, i innych rzeczy o ktorych pisze Lucyfer

Lucek
To co piszesz wydaje się jedyną i sensowną możliwością rozwoju. Wieksze firmy uciekają ze "stolycy" głównie ze względu na koszty wynajmu tam lokali. Te co stać na to budują swoje siedziby na obrzeżach a dla pracowników załatwiają transport w jedną i druga stronę. Rozwój takich interesów w okolicy pociągnie za sobą pewnie powstanie pewnych dodatkowych usług a to z kolei nowe miejsca pracy i siłą rzeczy pewnie województwo i powiat wspomoże finansowo.

Co do pomysłów Man-iego a propo puszczenia tutaj trasy tramwajowej. Powiedz jak to sobie wyobrażasz?? Którędy miałoby to iść? ściana graniczna między Bemowe i Jalonkami a bliznem jest w tym momencie szczelnie zamknieta. Jedyna droga wiedzie przez "pole kapusty" ktore w tym momencie jest zabudowywane a dojdzie jeszcze trasa szybkiego ruchu. Od strony Mościs też nie ma miejsca, bo albo puszcza, albo zwałka albo zabudowy domów.

Metro?? fajnie. Ale zeby to zrobic to musiałoby ono być dociągnięte do grot, a to zdaje się w planach za 15 lat. Poza tym nie ma kasy na budowe drugiej linni a co dopiero mowic o jej przedluzaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 13:50, 07 Gru 2007    Temat postu:

many napisał:
1)czy pomysł połączenia tramwajowego z placem wilsona umarł?
kiedyś się pojawiał, że można by do tego wykorzystać tory na żoliborzu?


2)zresztą w wielu krajach metro po wyjeździe z tunelu porusza się na powierzchni?
choć byłoby to niezwykle kosztowe, ale odciążyło by w sposób znaczący trasy dojazdowe do warszawy.


Był pomysł uruchomienia gminnego szynobusu na przedłużonej bocznicy kolejowej huty. Ale szybka kalkulacja tego pomysłu przez firmę Bombardier, specjalizującą się w taborze kolejowym wykazała, że to by było irracjonalnie drogie przedsięwzięcie, nie mające żadnych umocowań ekonomicznych i praktycznie nie do udźwignięcia przez samą gminę. Za mała skala przedsięwzięcia przy kosztach inwestycyjnych i operacyjnych.

Jedynym racjonalnym sposobem, mającym jakie takie szanse powodzenia, byłoby namówienie istniejącego operatora kolei podmiejskich, żeby to on przedłużył tory i puścił na nie swój tabor, świadcząc gminie "usługę pod klucz". Ale i tutaj były wątpliwości, czy przy ruchu, jakiego można się spodziewać z Babic, jakiś operator uzna to za opłacalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:52, 07 Gru 2007    Temat postu:

Lucyfer napisał:
many napisał:
1)czy pomysł połączenia tramwajowego z placem wilsona umarł?
kiedyś się pojawiał, że można by do tego wykorzystać tory na żoliborzu?


2)zresztą w wielu krajach metro po wyjeździe z tunelu porusza się na powierzchni?
choć byłoby to niezwykle kosztowe, ale odciążyło by w sposób znaczący trasy dojazdowe do warszawy.


Był pomysł uruchomienia gminnego szynobusu na przedłużonej bocznicy kolejowej huty. Ale szybka kalkulacja tego pomysłu przez firmę Bombardier, specjalizującą się w taborze kolejowym wykazała, że to by było irracjonalnie drogie przedsięwzięcie, nie mające żadnych umocowań ekonomicznych i praktycznie nie do udźwignięcia przez samą gminę. Za mała skala przedsięwzięcia przy kosztach inwestycyjnych i operacyjnych.

Jedynym racjonalnym sposobem, mającym jakie takie szanse powodzenia, byłoby namówienie istniejącego operatora kolei podmiejskich, żeby to on przedłużył tory i puścił na nie swój tabor, świadcząc gminie "usługę pod klucz". Ale i tutaj były wątpliwości, czy przy ruchu, jakiego można się spodziewać z Babic, jakiś operator uzna to za opłacalne.


Raczej wątpie. Chyba, ze coś takiego pociągnięte by zostało do Leszna albo kawałek dalej. Wtedy można by o tym rozmawiać konkretnie. A tak?? tylko gdybanie i chcenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Wto 16:36, 11 Gru 2007    Temat postu:

Aktualizacja.

Wysepki na Warszawskiej, które dotąd były tylko malowane, od dziś są sukcesywnie przerabiane - do asfaltu są mocowane prefabrykowane elementy grubości około 10 cm z tworzywa sztucznego w kolorze odblaskowo czerwonym, a na nich są instalowane znaki na słupkach z żółtymi odblaskowymi nakładkami. Na razie doszli do Borzęcina od strony Leszna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W.W
Gość






PostWysłany: Wto 18:15, 11 Gru 2007    Temat postu: Re: zjazd z warszawskiej obok komendy

Lucyfer napisał:


Problem leży nie w braku pasów zjazdowych. Problem leży w generalnym projektowaniu dróg przelotowych tak, że wjazdy z posesji i bocznych małych uliczek są na nie wprost wprowadzane. Według zasad projektowania, wzdłuż drogi przelotowej powinny być węższe drogi zbiorcze, na które taki ruch jest wprowadzany i dopiero one co jakiś dłuższy kawałek są wprowadzane na drogę główną na normalnym skrzyżowaniu. Takie rozwiązanie masz np. w Łomiankach wzdłuż drogi na Gdańsk.

Jest jednak mała różnica warszawska jest wojewódzką a gdańska ma status krajowej. Dla tego to co przejdzie na 580 tce nie przejdzie na gdańskiej .
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2009 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 35, 36, 37  Następny
Strona 22 z 37

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin