Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy sa jakies konkretne pytania do Wojta?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2011
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:51, 26 Sty 2011    Temat postu:

Lucyfer napisał:

OK, a można coś bliżej prosić?

Jaka jest przyczyna "skurczenia" się budżetu?



Jest jeszcze inna możliwa przyczyna. Jeśli zadłużenie przekroczyło 60% przychodów gminy to trzeba równoważyć budżet, a w takich przypadkach jest odgórny nakaz cięcia wszystkich wydatków tzn nie można wydać więcej niż się ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Czw 9:33, 27 Sty 2011    Temat postu:

Marsto napisał:
Lucyfer napisał:

OK, a można coś bliżej prosić?

Jaka jest przyczyna "skurczenia" się budżetu?



Jest jeszcze inna możliwa przyczyna. Jeśli zadłużenie przekroczyło 60% przychodów gminy to trzeba równoważyć budżet, a w takich przypadkach jest odgórny nakaz cięcia wszystkich wydatków tzn nie można wydać więcej niż się ma.


OK. Ale istnieje możliwość ograniczenia wydatków budżetowych bez ich cięcia na zasadzie eliminacji.

Są dwa rodzaje budżetowania - w hossie typowo wszyscy dają się skusić "przyrostowemu", czyli w uproszczeniu bierze się pozycje stałe z ubiegłorocznego i zwiększa i o inflację i "zakładany wzrost".

W kryzysach stosuje się technikę "budżetowania od zera", czyli analizuje się budżety za kilka poprzednich lat i patrzy się na co i jak wydawano pieniądze. Często się wtedy okazuje, że część idzie siłą przyzwyczajenia i rozpędu na rzeczy, które nie są zupełnie potrzebne, bo nawet nie są już wykorzystywane. Z kolei w wypadku innych wydatków można często znaleźć możliwości ich "zsynergizowania" i komasacji, co powoduje że to samo można osiągnąć tańszym kosztem bez pogarszania jakości, tylko np. przez scentralizowanie zakupów i zwiększenie ich skali, co daje większe rabaty. Czy też np. dania urzędnikom lepszych informatycznych narzędzi pracy, przez co mogą robić więcej mniejszym nakładem i nie trzeba zatrudniać kolejnych, którzy bez takich narzędzi będą równie nieefektywni, co dotychczasowi (bez ujmy).

To tak w dużym uproszczeniu oczywiście, ale korporacje to robią od lat całkiem skutecznie i wiele z tego da się zastosować w administracji publicznej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:45, 27 Sty 2011    Temat postu:

Lucyfer napisał:

OK. Ale istnieje możliwość ograniczenia wydatków budżetowych bez ich cięcia na zasadzie eliminacji.



Istnieją, ale dla korporacji.

Natomiast dla samorządów każdego szczebla jak i dla samego Państwa Polskiego wykładnią jest prawo, które stanowi że po przekroczeniu magicznego % zadłużenia - budżet trzeba równoważyć a to oznacza conajmniej w najbliższym roku budżetowym cięcie wszystkiego co się da i jak się da byle by się zmieścić w dochodach aż się zejdzie poniżej określonego pułapu. Jeśli zadłużenie jest duże taka mini recesja może potrwać kilka lat.

To taki przykład w skali micro co może się zdarzyć jeśli np: Państwo Polskie przekroczy magiczne 60% zadłużenia liczonego w stosunku do PKB. Będzie wtedy to samo tylko w skali globalnej - czyli podniesienie podatków, brak podwyżek a często cięcie pensji dla sektora Państwowego, rezygnacja z inwestycji a już rozpoczęte prawdopodobnie mogą być zatrzymane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Czw 11:55, 27 Sty 2011    Temat postu:

Marsto napisał:
Lucyfer napisał:

OK. Ale istnieje możliwość ograniczenia wydatków budżetowych bez ich cięcia na zasadzie eliminacji.



Istnieją, ale dla korporacji.

Natomiast dla samorządów każdego szczebla jak i dla samego Państwa Polskiego wykładnią jest prawo, które stanowi że po przekroczeniu magicznego % zadłużenia - budżet trzeba równoważyć a to oznacza conajmniej w najbliższym roku budżetowym cięcie wszystkiego co się da i jak się da byle by się zmieścić w dochodach aż się zejdzie poniżej określonego pułapu. Jeśli zadłużenie jest duże taka mini recesja może potrwać kilka lat.

To taki przykład w skali micro co może się zdarzyć jeśli np: Państwo Polskie przekroczy magiczne 60% zadłużenia liczonego w stosunku do PKB. Będzie wtedy to samo tylko w skali globalnej - czyli podniesienie podatków, brak podwyżek a często cięcie pensji dla sektora Państwowego, rezygnacja z inwestycji a już rozpoczęte prawdopodobnie mogą być zatrzymane.


Przecież mówimy o tym samym. Od czasów Exxona i kilku innych szwindli, korporacje są bardzo pod lupą i podlegają tez masie praw. Cięcie po stronie kosztów może być zarówno ślepym cięciem pozycji kosztowych, jak i racjonalizacją kosztów. I w biznesie i w administracji. Zauważ że nawet rządy na wzór korporacji rozważają tworzenie "centralnych ośrodków zakupowych" dla całej administracji publicznej, żeby móc dzięki większej skali negocjować lepsze ceny i warunki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Pią 9:35, 28 Sty 2011    Temat postu:

Porozmawiajmy o faktach:

1. uchwała budżetowa zgodnie z prawem powstała w listopadzie i zostałą przesałana do RIO celem zaopiniowania, ale z racji zmiany władzy samorządowej z jej uchwaleniem musieliśmy czekać. To powoduje, że znając sytuację na koniec roku 2010 już można było wprowadzić kilka autopoprawek, a kolejne zapewne nas czekają w najbliższej przyszłości. Trzeba jednak jakiś budżet przyjąć, żeby mieć co poprawiać Smile
2. dochody gminy zostały ustalone na 58 306 742,00zł a wydatki na 59 035 470,00zł. Deficyt w kwocie 728 728,00 zł.
3.budżet jest skromny, ale realistyczny i inwestycje też w nim są (choć generalnie od ubiegłwgo roku realizacja WPI spowolniła znacznie). Na drogi gminne zostanie wydane 4 250 342,00 zł (więcej niż w uchwale budżetowej z ub. roku). Oczywiście, ta kwota nie pokrywa wszystkich potrzeb w tym zakresie. Na zakup kruszywa, utwardzanie dróg, remonty przepustów, odsniezanie dróg itp. przeznaczono 5 566 500,00zł (również więcej niż przyjmowano w ub.roku). Rezerwa inwestycyjna w budżecie wynosi 150 000,00zł
4. Na inne działania, kluczowe z punktu widzenia mieszkańców także są środki: na dopłaty do komunikacji zbiorowej 2 617 000,00 z, na plany zagosp. przestrzennego 116 220,00zł. Będą finansowane jak w poprzednich latach patrole wspólne policji i strażników gminnych, itd.
5. Skromniejszy budżet wynika ze skromniejszych wpływów, natomiast trzeba wziąc pod uwagę, że uchwała jest w ciągu roku zmieniana, pojawią się większe środki, to można będzie zaplanowac większe wydatki.

Do tych wpływów możemy się my, miwszkańcy nieco przyczynić, płącąc tu podatki. Nie trzeba się meldować, wystarczy wypełnić i wysłać do US NIP-3.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KiziaMizia dnia Pią 9:38, 28 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 11:40, 28 Sty 2011    Temat postu:

KiziaMizia napisał:
3.budżet jest skromny, ale realistyczny i inwestycje też w nim są (choć generalnie od ubiegłwgo roku realizacja WPI spowolniła znacznie). Na drogi gminne zostanie wydane 4 250 342,00 zł (więcej niż w uchwale budżetowej z ub. roku). Oczywiście, ta kwota nie pokrywa wszystkich potrzeb w tym zakresie. Na zakup kruszywa, utwardzanie dróg, remonty przepustów, odsniezanie dróg itp. przeznaczono 5 566 500,00zł (również więcej niż przyjmowano w ub.roku). Rezerwa inwestycyjna w budżecie wynosi 150 000,00zł


Tak a propos tego punktu mnie naszło - może sensowne by było, by przy zakupach dużych ilości materiałów, jak kruszywa na drogi, zawiązać coś w rodzaju konsorcjum zakupowego z sąsiednimi gminami i wtedy mieć większą zniżkę za większą ilość towaru?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:13, 28 Sty 2011    Temat postu:

KiziaMizia napisał:
Porozmawiajmy o faktach:


4. Na inne działania, kluczowe z punktu widzenia mieszkańców także są środki: na dopłaty do komunikacji zbiorowej 2 617 000,00 z,


Przepraszam to gdzie tu mamy oszczędności jeśli chodzi o komunikację zbiorową. W zeszłym roku według budżetu gminy płacone było 2 247 000 zł
a według ZTM trochę poniżej 2 mln zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Pią 17:52, 28 Sty 2011    Temat postu:

Przybywa autobusów podmiejskich, zmienia się dowóz dzieci do gimnazjum itp. sumarycznie pewnie się kalkuluje "in plus".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 19:49, 28 Sty 2011    Temat postu:

KiziaMizia napisał:
Przybywa autobusów podmiejskich, zmienia się dowóz dzieci do gimnazjum itp. sumarycznie pewnie się kalkuluje "in plus".

No i wypowiedziała się nam przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Embarassed. W budżecie nie ma miejsca na "pewnie in plus". Budżet to konkretne pieniądze wydatkowane na (w tym przypadku) konkretne usługi świadczone dla gminy na podstawie konkretnych umów. Crying or Very sad
Pozostaje mieć nadzieję, że inni radni są mniej beztroscy i bardziej przykładają się do prac nad budżetem, sprawdzając gdzie są rzeczywiste oszczędności i cięcia, a gdzie tylko Confused pozorne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obca firma
już nie nowy, ale ...
już nie nowy, ale ...



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:08, 28 Sty 2011    Temat postu:

KiziaMizia napisał:
Porozmawiajmy o faktach:
Do tych wpływów możemy się my, miwszkańcy nieco przyczynić, płącąc tu podatki. Nie trzeba się meldować, wystarczy wypełnić i wysłać do US NIP-3.


Witam,

W końcu nie wytrzymałem i się zalogowałem

O NIP-3 pytałem na zebraniu wyborczym, ale nie było jasnej odpowiedzi tylko odpowiedź poprawna politycznie - wiemy o problemie i działamy.
Gmina powinna przeprowadzić dużą akcję i to nie jednorazową, ale systematyczne działanie. Przecież te pieniądze są na wyciągnięcie ręki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Pią 20:43, 28 Sty 2011    Temat postu:

I przeprowadzi. Na wniosek radnych w poniedziałek jest spotkanie osób odpowiedzialnych za prowadzenie akcji. Na spotkaniu tym zostanie ustalony konkretny harmonogram i plan działań akcji NIP-3.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obca firma
już nie nowy, ale ...
już nie nowy, ale ...



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:55, 28 Sty 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki za info. Sprawa była prosta, ale jak zawsze były obiektywne trudności Wink
Sądzę, że "ludność napływowa" - jak to ładnie brzmi, ma dochody powyżej średniej krajowej i zasili budżet gminy. I chyba wszystkich to ucieszy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Pią 21:18, 28 Sty 2011    Temat postu:

Anonymous napisał:
KiziaMizia napisał:
Przybywa autobusów podmiejskich, zmienia się dowóz dzieci do gimnazjum itp. sumarycznie pewnie się kalkuluje "in plus".

No i wypowiedziała się nam przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Embarassed. W budżecie nie ma miejsca na "pewnie in plus". Budżet to konkretne pieniądze wydatkowane na (w tym przypadku) konkretne usługi świadczone dla gminy na podstawie konkretnych umów. Crying or Very sad
Pozostaje mieć nadzieję, że inni radni są mniej beztroscy i bardziej przykładają się do prac nad budżetem, sprawdzając gdzie są rzeczywiste oszczędności i cięcia, a gdzie tylko Confused pozorne.

Konkretne oszacowanie zysków/strat na zmianach komunikacyjnych ograniczone do porównania dopłat z dwóch budżetów nie daje pełnego obrazu. Dotychczasowe dowożenie dzieci do szkół to zupełnie inna kategoria budżetowa, a trzeba ją wziąć pod uwagę bo teraz gimnazjaliści będą jeździć autobusem miejskim (dowożenie dzieci do Koczarg w ub. r. budżecie 134 510zł w propozycji na 2011 to 106 000zł). Zmieni się też refundacja biletów dla dzieci bo potrzebne będą bilety stefowe, pozwalające się przesiadać. To są konkretne kwoty, których często nie wyczytasz wprost z uchwały budżetowej, bo ona nie podaje aż tak szczegółowego rozbicia poszczególnych pozycji. Po takie informacje trzeba sięgnąć do innych źródeł.
Umożliwienie mieszkańcom Kosmowskiej dojazdu komunikacja miejską czy przedłużenie trasy z Radiowa na Klaudyn to konkretny koszt dla budżetu ale zysk w sferze społecznej. I w wielu przypadkach właśnie o ten społeczny zysk albo koszt chodzi najbardziej (a właściwie ich zrównoważenie). Zyskiem finansowym można by dość łatwo manipulować - na przykład skracając trasę autobusów albo ich częstotliwość, tylko pytanie czy to właśnie takie cięcia i oszczędności nie są zyskiem pozornym? Nie oceniam w tym miejscu trybu wprowadzania zmian komunikacyjnych bo to zupełnie inna historia i dyskusje na ten temat toczą się w innym miejscu.
Na jakiej postawie twierdzisz, że beztrosko podchodzę do prac nad budżetem? Analizowałeś budżet razem ze mną ? Wtorkowe posiedzenie wspólne komisji było zorganizowane po to, aby radni mogli zapoznać się z projektem budżetu po autoprawkach, zadać pytania o poszczególne pozycje budżetu, sposób ich kalkulacji itp. Teraz jest czas do kolejnego posiedzenia, aby tą wiedzę w spokoju przetrawić i dopytać się/sprawdzić to co nas niepokoi. Nie widzę powodu, aby zakładać, że którykolwiek z radnych traktuje to zadanie beztrosko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KiziaMizia dnia Pon 14:38, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Pią 21:50, 28 Sty 2011    Temat postu:

obca firma napisał:
Wielkie dzięki za info. Sprawa była prosta, ale jak zawsze były obiektywne trudności Wink
Sądzę, że "ludność napływowa" - jak to ładnie brzmi, ma dochody powyżej średniej krajowej i zasili budżet gminy. I chyba wszystkich to ucieszy!


Skłonić około 3 tysięcy ludzi do wypełnienia druczka i wysłania go na własny koszt do US w sytuacji, kiedy nie ma za to żadnej bezpośredniej nagrody (odliczenia itp.) to wcale nie jest proste. Dlatego, cenne są wszelkie pomysły na to jak nakłonić ludzi, którzy tu mieszkają ale nie płacą tu podatków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
obca firma
już nie nowy, ale ...
już nie nowy, ale ...



Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:47, 28 Sty 2011    Temat postu:

3 tysiące ludzi - przecież to kilka milionów z podatków! Wow! Normalnie w szoku jestem.
Niezależnie od pomysłów, trzeba się zwrócić do US i dowiedzieć czy możliwe jest uzyskanie info o ilości osób które zmieniają miejsce płacenia podatków na naszą gminę - tak by możliwa była weryfikacja prowadzonych działań
Mam kilka pomysłów, ale najlepszy to wynająć agencję reklamową specjalizującą się w marketingu bezpośrednim i uzależnić jej zarobek od efektywności działań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2011 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Następny
Strona 18 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin