Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrole Posesyjne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2010
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pon 17:50, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Zenon B. napisał:
ale... jesteśmy w UE, i podejrzewam, że taka tabliczka nie może być, ot tak dowolnie wymyślona.


Nie wiem, czy już im się to udało znormalizować Very Happy

Cytat:
Bo: czy nie powinien być na niej, oprócz tekstu "uwaga pies", rysunek psa (dla nieczytających)


Bardzo wiele ma.

Cytat:
i odpowiedni fragment napisany alfabetem Braille'a (dla niewidomych)?


Cóż, ktoś kiedyś się zastanawiał, jak Braillem napisać "Nie dotykać - wysokie napięcie" Very Happy Po prostu nie wszystko się da.

Cytat:
A wysokość, na której taka tabliczka ma wisieć? I ile tabliczek ma przypadać na ile metrów płotu?

Nie bez kozery uchylono art. 26 w ustawie o ochronie zwierząt, aby nie brnąć w absurd zbyt głęboko.


Uchylono, bo nie umiano go do końca określić. A wystarczyło na przykład skopiować z któregoś kraju czy stanu - na przykład w Australii tabliczka musi mieć wymiary co najmniej 40x40 cm, być wykonana z trwałego materiału, mieć co najmniej jeden kolor przyciągający uwagę, napis literami wysokości 50 mm i szerokości 10 mm "Uwaga niebezpieczny pies". Wymagają, aby tabliczki były umieszczone przy każdym wejściu na posesję, czyli bramach i furtkach, bo mają przestrzegać przed psami osoby wchodzące na posesję w celach legalnych na przykład służby ratownicze czy porządkowe.

Akurat te tablice określono dla psów uznanych tam za niebezpieczne (niekoniecznie ras), więc dla "kundli" pewnie aż tak ostrych rygorów odnośnie wymiarów by nie było.

Cytat:
A swoją drogą Straż Gminna winna chyba znać prawo, którego przestrzeganie zamierza egzekwować, czyż nie tak?


No tu jest pewna ciekawostka do wyjaśnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astre
więcej niż znawca
więcej niż znawca



Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Pon 18:20, 19 Kwi 2010    Temat postu:

KiziaMizia napisał:
2. O jakich numerkacj identyfikacyjnych doczepianych do obrozy mówi gminny regulamin

Ja bym się jeszcze zapytała gdzie można je dostać Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:41, 19 Kwi 2010    Temat postu:

astre napisał:
KiziaMizia napisał:
2. O jakich numerkacj identyfikacyjnych doczepianych do obrozy mówi gminny regulamin

Ja bym się jeszcze zapytała gdzie można je dostać Razz


No dobra, a jak nie zakładam pieskowi obroży gdy ten jest w swoim kojcu lub po prostu biega po podwórku Smile

Przecież nie ma takiego obowiązku na własnym podwórku Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marsto dnia Pon 20:01, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 20:07, 19 Kwi 2010    Temat postu:

Marsto napisał:
No dobra, a jak nie zakładam pieskowi obroży gdy ten jest w swoim kojcu lub po prostu biega po podwórku Smile

Przecież nie ma takiego obowiązku na własnym podwórku Smile


regulamin nie rozróżnia psa spacerowego od podwórzowego, ma mieć obrożę i do niej przyczepiony numer identyfikacyjny Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz Rogalski
Gość






PostWysłany: Wto 10:26, 20 Kwi 2010    Temat postu: regulamin

Anonymous napisał:
regulamin nie rozróżnia psa spacerowego od podwórzowego, ma mieć obrożę i do niej przyczepiony numer identyfikacyjny Mr. Green


a gdzie mozna ten "regulamin" przeczytac? Moze gdzies na stronach Urzedu Gminy, ale nie moge za cholere go tam znalezc. Jak zapoznac sie z trescia regulaminu, ktory mam mnie obowiazywac?

Na stronie BIP znalazlem tylko, ze byla uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Stare Babice z dnia 28 lutego 2008r, ale jej tresci, tej uchwaly, ani tresci regulaminu nie widze.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiziaMizia
debeściak
debeściak



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Wto 11:09, 20 Kwi 2010    Temat postu:

Jest w zakładce ochrona środowiska na stronie UG

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Wto 11:12, 20 Kwi 2010    Temat postu:

Marsto napisał:
astre napisał:
KiziaMizia napisał:
2. O jakich numerkacj identyfikacyjnych doczepianych do obrozy mówi gminny regulamin

Ja bym się jeszcze zapytała gdzie można je dostać Razz


No dobra, a jak nie zakładam pieskowi obroży gdy ten jest w swoim kojcu lub po prostu biega po podwórku Smile

Przecież nie ma takiego obowiązku na własnym podwórku Smile


I nie ma sensu, bo pies się może obrożą zaplątać choćby w krzaki.

A co do sensu, to tak się zastanawiam ogólniej.

W całym cywilizowanym świecie istnieje zasada, że prawo ma być tak konstruowane i wprowadzane w życie, aby jego przestrzeganie nie nakładało na obywateli niepotrzebnie nieracjonalnych obciążeń. W tym zakresie u nas jest wiele do zrobienia, bo wciąż funkcjonuje przyzwyczajenie z socjalizmu, datujące się z caratu - to obywatel ma państwu przynosić bumagi, które często samo to państwo mu wystawiło. I zamiast urzędy przesyłać sobie stosowne kwity wewnętrznie, goni się obywatela jako gońca od urzędu do urzędu. Przykładem może być wezwanie znajomego przed laty do urzędu skarbowego, żeby na drugim piętrze pobrał zaświadczenie o czymśtam i złożył je na czwartym piętrze tegoż urzędu, oczywiście cały dzień tracąc w kolejkach.

A tu się zastanawiam, czy i na straż się nie nakłada niepotrzebnego obowiązku. Po co mają na każdej posesji pytać o umowę na wywóz nieczystości stałych i płynnych? Przecież gmina ma spis podmiotów koncesjonowanych, które takie usługi mogą u nas świadczyć. Nie prościej wystąpić do nich o przekazanie spisu ludzi, z którymi mają umowy? Ochronę danych osobowych można obejść poprzez pobranie wyłącznie danych o adresach posesji, z których nieczystości są wywożone. I kontrole z prośbą o okazanie dokumentów (uprzejme, bo mogą być, tylko w spisie nie dotarły) wysłać wyłącznie tam, gdzie brak danych o zawartych umowach?

To by także ogromnie uprościło życie samej straży gminnej, bo w gros wypadków by nie musiała tracić czasu na czekanie, aż ktoś odgrzebie swoje umowy i okaże, wystarczyłby rzut oka na posesję, czy spełnia pozostałe wymagania i następna do kontroli.

Ale oczywiście w tym celu jakiś urzędnik w UG by musiał poświęcić nieco czasu na zrobienie wykazów, więc prościej jest zmarnować czas straży gminnej (która by mogła inne rzeczy w nim zrobić) i mieszkańcom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz Rogalski
Gość






PostWysłany: Wto 11:49, 20 Kwi 2010    Temat postu: hrrrr

KiziaMizia napisał:
Jest w zakładce ochrona środowiska na stronie UG


uwielbiam takie odpowiedzi Very Happy

czyli gdzie, w ktorej zakladce, bo mam tylko takie, jak ponizej, i zadna z nich nie prowadzi do regulaminu:

Aktualności
Akcja segregacja odpadów
Zasady segregacji
Terminy wywozu
Gabaryty
Wywóz nieczystości
Opieka nad zwierzętami
Sterylizacja i dlaczego?
Gniazda bocianie
Pomniki przyrody
Parki i ogrody zabytkowe
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ted
więcej niż lider
więcej niż lider



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:56, 20 Kwi 2010    Temat postu: Re: hrrrr

Arkadiusz Rogalski napisał:
KiziaMizia napisał:
Jest w zakładce ochrona środowiska na stronie UG


uwielbiam takie odpowiedzi Very Happy

czyli gdzie, w ktorej zakladce, bo mam tylko takie, jak ponizej, i zadna z nich nie prowadzi do regulaminu:

Aktualności
Akcja segregacja odpadów
Zasady segregacji
Terminy wywozu
Gabaryty
Wywóz nieczystości
Opieka nad zwierzętami
Sterylizacja i dlaczego?
Gniazda bocianie
Pomniki przyrody
Parki i ogrody zabytkowe


A jednak jest:

[link widoczny dla zalogowanych]

"§ 28
Zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt do obiektów użytku publicznego, placówek handlowych i gastronomicznych."


Swoją drogą jak się ma ten paragraf na przykład do psów-przewodników osób niewidzących? Ktoś chyba nie pomyślał...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ted dnia Wto 12:00, 20 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz Rogalski
Gość






PostWysłany: Wto 12:02, 20 Kwi 2010    Temat postu: Re: hrrrr

Ted napisał:

A jednak jest:

www babice-stare waw.pl index2.php?op=8&go=5.html#6


dzięki, nadal nie wiem, która to zakładka, ale... sorry... to nie jest regulamin UTRZYMANIA PORZĄDKU I CZYSTOŚCI NA TERENIE GMINY STARE BABICE
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ted
więcej niż lider
więcej niż lider



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:13, 20 Kwi 2010    Temat postu:

To jest w zakładce "Akcja Segregacja Odpadów" (sic!???), link u samej góry zaczyna się w 1 wierszu.

Też się zdziwiłem, ale szukałem po kolei w zakładkach.

Co do nazwy to nie wiem, czy jest wymóg, aby to się nazywało Regulamin, ale ewidentnie o to chodzi.

Co do jakości strony internetowej - może lepiej napisać do gminy, że strona jest nieczytelna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz Rogalski
Gość






PostWysłany: Wto 12:27, 20 Kwi 2010    Temat postu: kuzwa

Ted napisał:
To jest w zakładce "Akcja Segregacja Odpadów" (sic!???), link u samej góry zaczyna się w 1 wierszu


ha, ha... no nie znalazłbym tego sam

Ted napisał:
Co do nazwy to nie wiem, czy jest wymóg, aby to się nazywało Regulamin, ale ewidentnie o to chodzi.


na pewno nie jest to regulamin, zobacz sobie taką uchwałę:

U C H W A Ł A N R XVI/143/08 RADY GMINY STARE BABICE z dnia 28 lutego 2008r. zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stare Babice

wprowadza się następującą zmianę:
§ 13 ust. 1 pkt 1 Regulaminu otrzymuje brzmienie:
"1) odpady pozostałe po segregacji: nie rzadziej niż raz na miesiąc".

to którego punktu tego czegoś na wzmiankowanej stronie się tyczy?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:40, 20 Kwi 2010    Temat postu: Re: kuzwa

A bo z tym to jest chyba jeden wielki bur...... Zapewne dotyczy to tego punktu
§ 21

1. Miejsce ustawiania pojemników na odpady stałe, ilość i rodzaj pojemników oraz częstotliwość opróżniania pojemników powinna być ustalona umową pomiędzy użytkownikiem a odbiorcą,
2. Usuwanie odpadów stałych powinno odbywać się w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na tydzień z terenów osiedli mieszkaniowych i terenów użyteczności publicznej oraz co najmniej raz na miesiąc z pozostałych terenów,
3. Usuwanie odpadów płynnych powinno odbywać się w miarę zapełniania zbiorników tak, aby nie powodować ich przepełnienia.

Zastanawiam się jak to jest prawnie uregulowane przecież w zasadzie ZASADY nie są REGULAMINEM Smile)


Poza tym jak wiele rzeczy te Zasady są nie życiowe. Obroża z adresem psa została już dawno zastąpiona przez chipy i tatuaże a te nie są tutaj ujęte.

Inna sprawa ten punkt Zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt do obiektów użytku publicznego, placówek handlowych jest już też nieaktualny bo np osoby niedowidzące mają prawo wejść do placówek użytku publicznego i placówek handlowych z psem towarzyszem.


Jeszcze inne punkty
# Zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej w obiektach zamkniętych, tak aby nie mogły przedostawać się na drogi i tereny publiczne. Utrzymywanie zwierząt nie może powodować uciążliwości zapachowych dla użytkowników nieruchomości sąsiednich oraz zagrożenia epidemiologicznego.
# Zabrania się trzymania zwierząt gospodarskich, w tym również gołębi na posesjach, które nie posiadają stref ochronnych tj. 5 m. od granicy działki.


Już widzę śmiech tych wszystkich gołębiarzy. Co do zapachu to czasami czuć np: w połowie LIpkowa jedną chodowlę trzody Wink

Należałoby to najpierw chyba zaktualizować a potem czegoś wymagać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marsto dnia Wto 12:46, 20 Kwi 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ted
więcej niż lider
więcej niż lider



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:00, 20 Kwi 2010    Temat postu:

No dobra, to jest ta zaginiona uchwała w sprawie Regulaminu:



UCHWAŁA Nr VIII/56/07
RADY GMINY STARE BABICE
z dnia 31 maja 2007 r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Stare Babice.
(Warszawa, dnia 14 sierpnia 2007 r.)
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 6 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.), w związku z art. 10 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2005r. Nr 175, poz. 1458), Rada Gminy Stare Babice uchwala "Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stare Babice", zwany dalej Regulaminem, o następującej treści:
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stare Babice, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stare Babice.
§ 2. Regulamin obowiązuje zarządców i właścicieli nieruchomości, obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności, wykonawców robót budowlanych oraz odbiorców odpadów i nieczystości ciekłych.
§ 3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminnym Planie Gospodarki Odpadami (dalej: GPGO) - rozumie się przez to Gminny Plan Gospodarki Odpadami uchwalony uchwałą nr XXX/227/05 Rady Gminy Stare Babice z dnia 30 czerwca 2005r.;
2) Krajowym Planie Gospodarki Odpadami (dalej: KPGO) - rozumie się przez to Krajowy Plan Gospodarki Odpadami przyjęty przez Radę Ministrów zgodnie z treścią art. 14 ust. 4 ustawy z 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz.U. Nr 62, poz. 628, ze zmianami) i ogłoszony w Monitorze Polskim z 29 grudnia 2006r. (MP Nr 90, poz. 946);
3) nieczystościach ciekłych - rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo w szczelnych zbiornikach bezodpływowych;
4) odpadach budowlanych - rozumie się przez to odpady pochodzące z budów, remontów i demontażu obiektów budowlanych;
5) odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych, pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych;
6) odpadach niebezpiecznych - rozumie się przez to odpady, które ze względu na swoje pochodzenie, skład chemiczny, biologiczny i inne właściwości stanowią zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi albo dla środowiska, takie jak: baterie, akumulatory, świetlówki, resztki farb i lakierów, przeterminowane leki i opakowania po nich, środki do impregnacji drewna, przeterminowane środki ochrony roślin i opakowania po nich itp.;
7) wyselekcjonowanych odpadach komunalnych, nadających się do odzysku i dalszego wykorzystania - rozumie się przez to opakowania z papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła i metalu, wysegregowane z odpadów komunalnych;
Cool odpadach pozostałych po segregacji - rozumie się przez to odpady pozostałe po wstępnej segregacji na terenie posesji, zawierające m.in. odpady kuchenne, części mineralne, odpady zanieczyszczone w stopniu uniemożliwiającym ich wykorzystanie;
9) odpadach ulegających biodegradacji - rozumie się przez to odpady kuchenne, zielone, papier i makulaturę nieopakowaniową;
10) odpadach wielkogabarytowych - rozumie się przez to jeden ze strumieni odpadów komunalnych wymienionych w KPGO, które ze względu na swoje rozmiary lub masę nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach lub workach, np. zużyte meble, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
11) odpadach zielonych - rozumie się przez to odpady roślinne ulegające biodegradacji, powstające w wyniku pielęgnacji i uprawy ogrodów, terenów zielonych i prowadzenia upraw a także odpady roślinne powstające na targowiskach, konary i gałęzie drzew;
12) odbiorcach odpadów - rozumie się przez to przedsiębiorców posiadających zezwolenie Wójta Gminy Stare Babice na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i/lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz zakłady będące gminnymi jednostkami organizacyjnymi, świadczącymi usługi w tym zakresie;
13) zbiornikach bezodpływowych - rozumie się przez to instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstania;
14) urządzeniach do zbierania odpadów - rozumie się przez to kontenery, pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów;
15) właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością;
16) zwierzętach bezdomnych - rozumie się przez to zwierzęta domowe lub gospodarskie, co do których nie ma możliwości ustalenia ich właściciela lub opiekuna;
17) zwierzętach domowych - rozumie się przez to zwierzęta tradycyjnie przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym pomieszczeniu;
1Cool zwierzętach gospodarskich - rozumie się przez to zwierzęta utrzymywane w celach hodowlanych i produkcyjnych a w szczególności konie, bydło, świnie, owce, kozy, strusie, kaczki, indyki, gęsi, kury oraz pszczoły;
19) chowie zwierząt - rozumie się przez to wszelkie formy posiadania zwierząt gospodarskich bez względu na tytuł prawny oraz sposób ich utrzymania i użytkowania;
20) stacje zlewne - rozumie się przez to instalacje i urządzenia zlokalizowane przy kolektorach sieci kanalizacyjnej lub przy oczyszczalni ścieków, służące do przyjmowania nieczystości ciekłych dowożonych pojazdami asenizacyjnymi z miejsc gromadzenia.
Rozdział II
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości i w miejscach publicznych
§ 4. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymania na ich terenie czystości i porządku oraz należytego stanu sanitarno - higienicznego poprzez:
1) wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;
2) zawieranie umów na odbiór odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych z odbiorcami odpadów i nieczystości ciekłych;
3) segregowanie odpadów powstających w gospodarstwach domowych i umieszczanie ich w odpowiednich workach lub pojemnikach;
4) umieszczanie w odpowiednich workach lub pojemnikach łącznie wszystkich wyselekcjonowanych odpadów komunalnych, nadających się do odzysku i dalszego wykorzystania (np. odpady opakowaniowe z papieru, tworzyw sztucznych, szkła). Dopuszcza się możliwość segregowania odpadów nadających się do odzysku i dalszego wykorzystania na poszczególne frakcje (makulatura, tworzywa sztuczne, szkło itp.) i gromadzenia ich w oddzielnych workach lub pojemnikach. Szczegółowo odpady nadające się do odzysku i dalszego wykorzystania określać będą umowy zawierane z odbiorcami odpadów;
5) umieszczanie w odpowiednich workach lub pojemnikach odpadów pozostałych po segregacji;
6) kompostowanie odpadów zielonych na terenach nieruchomości o zabudowie jednorodzinnej lub przekazywanie ich odbiorcy odpadów;
7) segregację odpadów niebezpiecznych, wielkogabarytowych, budowlanych oraz elektrycznych i elektronicznych, a następnie przekazywania ich odbiorcom odpadów;
Cool utrzymanie w należytym stanie sanitarnym pomieszczeń z urządzeniami do zbierania odpadów;
9) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej, w ciągu 1 roku od daty jej wybudowania lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych. Wymagana miąższość gruntów, oddzielających wylot ścieków z oczyszczalni przydomowej od najwyższego użytkowego poziomu wodonośnego wód podziemnych, musi zostać udokumentowana;
10) uprzątanie błota, śniegu, lodu z części nieruchomości udostępnionych do użytku publicznego oraz chodników i ciągów pieszych przylegających bezpośrednio do nieruchomości. Usuwanie śniegu, lodu, błota i innych nieczystości powinno odbywać się przez odgarnięcie w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów mechanicznych. Zabrania się zgarniania śniegu, lodu, błota, piasku i innych zanieczyszczeń z chodnika na jezdnię lub do studzienek kanalizacyjnych;
11) usuwanie nawisów lodu (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości;
12) usuwanie śniegu z dachów budynków użyteczności publicznej;
13) usuwanie ze ścian budynków, ogrodzeń i innych obiektów, ogłoszeń, plakatów, napisów, rysunków itp., umieszczonych tam bez zachowania trybu przewidzianego przepisami prawa;
14) niezwłoczne usuwanie z terenu nieruchomości materiału rozbiórkowego i resztek materiałów budowlanych, powstałych w wyniku remontu i modernizacji obiektów budowlanych lub budowy bez możliwości ich magazynowania na terenach publicznych;
15) dbanie o estetykę budynków i obiektów znajdujących się na terenie nieruchomości;
16) usuwanie wraków pojazdów mechanicznych;
17) usuwanie chwastów, odpadów i innych zanieczyszczeń z nieruchomości niezamieszkałych i terenów zaniedbanych;
1Cool wykonywanie obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu na terenie budowy należy do wykonawcy robót budowlanych;
19) właściciel nieruchomości zabudowanej ma obowiązek oznaczenia jej numerem porządkowym nadanym przez gminę;
20) właściciele i zarządcy nieruchomości publicznych, na których znajdują się place zabaw dla dzieci, zobowiązani są do: utrzymania urządzeń do zabaw w należytym stanie technicznym i sanitarnym, zapewniającym bezpieczeństwo i higienę oraz do wymiany piasku w piaskownicach, co najmniej raz w roku.
§ 5. Na terenie gminy zabrania się:
1) spalania odpadów na powierzchni ziemi i w instalacjach grzewczych budynków (z wyjątkiem pozostałości roślin i odpadów drewna nie zawierających substancji niebezpiecznych dla środowiska). Spalanie pozostałości roślin i odpadów drewna nie zawierających substancji niebezpiecznych dla środowiska powinno odbywać się zgodnie z przepisami p.poż.;
2) spalania odpadów w pojemnikach przeznaczonych do ich zbierania;
3) gromadzenia na terenie nieruchomości odpadów, które nie zostały na niej wytworzone;
4) podrzucania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych, sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych oraz innych nieruchomości, na których powstają odpady do koszy ulicznych lub pojemników innych właścicieli;
5) niszczenia lub uszkadzania obiektów małej architektury, trawników oraz zieleńców, urządzeń wyposażenia placów zabaw, urządzeń do zbierania odpadów, obiektów przeznaczonych do umieszczania reklam i ogłoszeń, urządzeń stanowiących elementy infrastruktury komunalnej;
6) umieszczania afiszy, reklam, nekrologów, ogłoszeń itp. w miejscach do tego nie wyznaczonych;
7) malowania grafitti poza wyznaczonymi do tego ścianami;
Cool wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu;
9) zakopywania odpadów oraz padłych zwierząt;
10) wywożenia i wysypywania jakichkolwiek odpadów poza teren nieruchomości (np. do lasu, przydrożnych rowów, na tereny opuszczone itp.) za wyjątkiem dostarczania wysegregowanych odpadów do punktów ich zbiórki,
11) opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;
12) odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są nieczystości ciekłe;
13) wypalania łąk, pastwisk, nieużytków, rowów, pasów przydrożnych, szlaków kolejowych oraz trzcinowisk i szuwarów;
14) używania środków chemicznych do usuwania śniegu i lodu szkodliwych dla środowiska, poza środkami dopuszczonymi w przepisach odrębnych tj. chlorkami sodu, wapnia i magnezu oraz ich mieszaninami;
15) zwożenia i składowania w miejscach na ten cel nie przeznaczonych ziemi z wykopów, gruzu oraz innych odpadów budowlanych.
§ 6. Zarządcy dróg i terenów publicznych zapewniają utrzymanie czystości i porządku poprzez:
1) odśnieżanie dróg, usuwanie lodu, błota i innych zanieczyszczeń z terenów dróg i chodników nie przylegających bezpośrednio do sąsiadujących z nimi nieruchomości oraz z chodników w ciągach niezabudowanych;
2) usuwanie odpadów i innych zanieczyszczeń z poboczy dróg oraz konserwację zieleni przydrożnej.
Rozdział III
Mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi
§ 7. Zabrania się mycia i naprawy pojazdów samochodowych na terenach publicznych, poza myjniami i warsztatami naprawczymi.
§ 8. Mycie pojazdów samochodowych na terenie nieruchomości nie służących do użytku publicznego jest dopuszczalne, pod warunkiem stosowania czystej wody oraz środków nieszkodliwych dla środowiska, przy czym nie może ono powodować uciążliwości dla innych osób korzystających z tej lub sąsiedniej nieruchomości.
§ 9. Naprawa pojazdów samochodowych związana z ich bieżącą eksploatacją jest dozwolona na terenie nieruchomości, pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczyszczenia wód powierzchniowych, gruntowych lub gleby. Powstałe odpady powinny być gromadzone i usuwane w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami.
Rozdział IV
Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych
§ 10. 1. Urządzenia do zbierania odpadów na terenie gminy:
1) kosze uliczne o pojemności od 10 l do 70 l;
2) pojemniki na odpady o pojemności od 60 do 1100 l;
3) kontenery o pojemności od 7m3 do 10m3;
4) worki o pojemności 60 - 120 l;
5) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych, papieru i metali, ustawiane w miejscach publicznych o pojemności od 800 do 2500 l;
6) kontenery na odpady budowlane i remontowe.
2. Wyselekcjonowane odpady komunalne, nadające się do odzysku i dalszego wykorzystania (np. odpady opakowaniowe z papieru, tworzyw sztucznych, szkła), odbierane z nieruchomości w sposób selektywny należy gromadzić w workach lub pojemnikach o pojemności od 60 do 120 l.
Odpady pozostałe po wysegregowaniu odpadów nadających się do odzysku i dalszego wykorzystania należy gromadzić w pojemnikach lub workach o minimalnej pojemności:
1) gospodarstwa domowe:
a) 1 pojemnik 110 l - na nie więcej niż cztery osoby,
b) 1 pojemnik 240 l - na nie więcej niż sześć osób lub równoważna ilość pojemników mniejszych,
c) 1 pojemnik 360 l - na nie więcej niż osiem osób lub równoważna ilość pojemników mniejszych,
d) 1 pojemnik 480 l - na nie mniej niż dwanaście osób lub równoważna ilość pojemników mniejszych,
e) 1 pojemnik 1100 l - na nie więcej niż osiemnaście osób (np. w budynkach wielorodzinnych) lub równoważna ilość pojemników mniejszych;
2) w przypadku osób mieszkających samotnie, dopuszczalne jest stosowanie pojemników lub worków na odpady pozostałe po wysegregowaniu odpadów opakowaniowych o minimalnej pojemności 60 l.
3. Prowadzący działalność gospodarczą, kierujący instytucjami oświaty i zdrowia są zobowiązani dostosować pojemność pojemników do co najmniej dwutygodniowego cyklu odbioru odpadów, uwzględniając następujące normatywy:
1) dla szkół - 3 l na każdego ucznia i pracownika;
2) dla lokali handlowych - 50 l na każde 10m2 powierzchni całkowitej, jednak nie mniej niż 120 l na lokal;
3) dla lokali gastronomicznych - 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne;
4) dla pomieszczeń biurowych i socjalnych zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych - pojemnik o pojemności 120 l na każdych 10 pracowników;
5) dla domów opieki, hoteli, pensjonatów itp. - 20 l na jedno łóżko.
4. Odpady wielkogabarytowe nie wymagają specjalnych urządzeń do zbierania, należy wystawiać je przed posesję w sposób nie powodujący uciążliwości dla innych użytkowników drogi i chodnika lub na miejsce wyznaczone do tego celu przez Gminę.
5. Odpady budowlane należy składać do kontenera dostarczonego przez odbiorcę odpadów.
6. Odpady zielone należy kompostować we własnym zakresie na terenie posesji lub należy je gromadzić w workach lub pojemnikach o pojemności od 60 do 120 l i przekazywać odbiorcom odpadów.
7. Odpady niebezpieczne muszą być zbierane w opakowaniach zabezpieczających środowisko i ludzi przed ich oddziaływaniem (opakowaniach zabezpieczających przed rozlaniem, rozsypaniem itp.), a następnie przekazywane odbiorcy odpadów według uzgodnionego z nim harmonogramu.
8. Odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, należy przekazywać odbiorcy odpadów z częstotliwością określoną harmonogramem, uzgodnionym z odbiorcą, lub dostarczać na miejsce wyznaczone do tego celu przez Gminę, skąd będą odbierane przez odbiorcę odpadów.
9. Przeterminowane leki można zwracać bezpłatnie do aptek i przychodni zdrowia, dysponujących odpowiednimi pojemnikami lub przekazywać odbiorcy odpadów według uzgodnionego z nim harmonogramu.
10. Zużyte baterie należy dostarczać do punktów zbiórki, wyznaczonych przez Gminę, lub przekazywać odbiorcom odpadów według uzgodnionego z nim harmonogramu.
11. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie, w taki sposób by opróżnianie było konieczne nie częściej niż raz w tygodniu bez dopuszczenia do jego przepełnienia. Przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków musi być dostosowana do ilości mieszkańców posesji w sposób zapewniający uzyskanie stopnia oczyszczenia ścieków, określonego w przepisach odrębnych.
12. Prowadzący handlową działalność gospodarczą są zobowiązani ustawić w miejscach publicznych, przed obiektami handlowymi, pojemniki przeznaczone do zbiórki odpadów.
13. Miejsca publiczne takie jak: drogi publiczne z ciągami pieszymi w obrębie terenów zabudowanych, ciągi handlowo - usługowe, przystanki komunikacji, place zabaw dla dzieci i tereny sportowe są przez właścicieli nieruchomości lub przedsiębiorców użytkujących tereny komunikacji publicznej obowiązkowo wyposażone w stacjonarne kosze uliczne.
14. Organizatorzy imprezy masowej są zobowiązani do wyposażenia miejsca, w którym ona się odbywa, w pojemniki na odpady komunalne oraz, w przypadku braku urządzeń sanitarnych, w szalety przenośne. Organizatorzy imprezy są zobowiązani zawrzeć umowy z odbiorcami odpadów i nieczystości ciekłych na dostarczenie pojemników i szaletów oraz ich opróżnienie i uprzątnięcie terenu.
§ 11. 1. Na terenie nieruchomości pojemniki na odpady oraz worki z wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawiać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników odbiorcy odpadów.
2. Szczelny zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego odbiorcy nieczystości ciekłych w celu ich opróżnienia.
3. Pojemniki na odpady powinny być czyste, sprawne technicznie i okresowo dezynfekowane.
4. Wyselekcjonowane odpady budowlane i remontowe muszą być zgromadzone w udostępnionych przez odbiorcę odpadów kontenerach, ustawionych w miejscach umożliwiających dojazd pojazdu odbiorcy, w sposób nie utrudniający korzystania z nieruchomości lub w miejscach wyznaczonych do tego celu przez zarządcę nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej.
Rozdział V
Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego
§ 12. 1. Właściciele nieruchomości, w tym prowadzący działalność gospodarczą, są zobowiązani do niezwłocznego, tj. od dnia zamieszkania w nieruchomości lub rozpoczęcia jej użytkowania, zawarcia umowy z odbiorcą odpadów komunalnych.
2. Właściciele nieruchomości, które nie są podłączone do sieci kanalizacyjnej, są zobowiązani do niezwłocznego, tj. od dnia zamieszkania w nieruchomości lub rozpoczęcia użytkowania, podpisania z odbiorcą nieczystości ciekłych umowy na opróżnianie zbiornika bezodpływowego lub opróżnianie osadnika oczyszczalni przydomowej.
3. Na żądanie Wójta Gminy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do udokumentowania korzystania z usług odbiorcy odpadów i nieczystości ciekłych w zakresie odbioru odpadów komunalnych lub opróżniania zbiorników bezodpływowych w formie umowy oraz dowodów uiszczania opłat (rachunków). Dowody uiszczania opłat za odbiór odpadów i opróżnianie zbiorników bezodpływowych (rachunki) właściciel nieruchomości jest obowiązany przechowywać przez okres 2 lat.
§ 13. 1. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów:
1) odpady pozostałe po segregacji: nie rzadziej niż raz na miesiąc;
2) wysegregowane odpady nadające się do odzysku i dalszego wykorzystania: nie rzadziej niż raz na miesiąc;
3) odpady niebezpieczne: przekazywane odbiorcy odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem lub dostarczane do punktów zbiórki - w dowolnym terminie w dniu i godzinach pracy obiektu, w którym zbiórka jest prowadzona (dotyczy baterii oraz przeterminowanych i nieprzydatnych farmaceutyków);
4) odpady wielkogabarytowe: przekazywane odbiorcy odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem lub dostarczane do punktów zbiórki - w dowolnym terminie dniu i godzinach pracy obiektu, w którym zbiórka jest prowadzona;
5) odpady budowlane i zielone - odbierane na indywidualne zgłoszenia;
6) odpady sprzętu elektrycznego i elektronicznego: przekazywane odbiorcy odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem lub dostarczane do punktów zbiórki - w dowolnym terminie dniu i godzinach pracy obiektu, w którym zbiórka jest prowadzona.
2. Usuwanie odpadów komunalnych z terenów przeznaczonych do użytku publicznego ustala się na nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Niezależnie od powyższego zarządzający terenu mają obowiązek nie dopuścić do przepełnienia koszy ulicznych.
3. Usuwanie odpadów komunalnych z cmentarzy z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu pojemników lub kontenerów.
4. Częstotliwość opróżniania osadów ściekowych ze zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji.
5. Częstotliwość opróżniania zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni przydomowych musi być dostosowana do ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych. W przypadku wcześniejszego zapełnienia zbiornika, właściciel nieruchomości zgłasza ten fakt odbiorcy odpadów. Przyjmuje się, że pojemność zbiorników bezodpływowych powinna wystarczyć na opróżnianie ich nie częściej niż raz w tygodniu.
6. Organizatorzy imprez publicznych zobowiązani są usuwać odpady i przenośne toalety niezwłocznie po zakończeniu imprezy.
7. Odbiorcy odpadów są zobowiązani do natychmiastowego usunięcia zanieczyszczeń powstałych w wyniku załadunku i transportu odpadów oraz nieczystości ciekłych.
Rozdział VI
Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów oraz ilości odpadów wyselekcjonowanych, do których osiągnięcia zobowiązani są odbiorcy odpadów
§ 14. System gospodarowania odpadami komunalnymi musi zapewniać ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania:
1) do 31 grudnia 2010r. do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji;
2) do 31 grudnia 2013r. do nie więcej niż 50%;
3) do 31 grudnia 2020r. do nie więcej niż 35%
w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w roku 1995 roku, tj: 47 kg/mieszkańca/rok.
§ 15. Zgodnie z zapisami KPGO i treścią niniejszego Regulaminu, odbiorcy odpadów są zobowiązani w kolejnych latach wyselekcjonować spośród odpadów komunalnych i poddać odzyskowi oraz recyklingowi następujące ilości odpadów opakowaniowych i budowlanych:
1) odpady opakowaniowe

L.p.
Rodzaj opakowania, z którego powstał odpad
2007r.
2010r.
2014r.

% poziomu
% poziomu
% poziomu

odzysku
recyklingu
odzysku
recyklingu
odzysku
recyklingu

1.
Opakowania (ogółem)
min. 50
min. 25
min. 60
min. 38
min. 60
55-80

2.
Opakowania z tworzyw sztucznych
-
min. 25
-
min. 18
-
min. 22,5

3.
Opakowania z aluminium
-
min. 40
-
min. 45
-
min. 50

4.
Opakowania ze stali
-
min. 20
-
min. 35
-
min. 50

5.
Opakowania z papieru i tektury
-
min. 48
-
min. 54
-
min. 60

6.
Opakowania ze szkła
-
min. 40
-
min. 49
-
min. 60

7.
Opakowania z materiałów naturalnych (drewna i tekstyliów)
-
min. 15
-
-
-
-

8.
Opakowania z drewna
-
-
-
min.15
-
min. 15


2) odpady budowlane: 50% w 2010, 80% w 2018r.
Rozdział VII
Inne wymagania
§ 16. 1. Odpady komunalne powinny być, uwzględniając najlepszą dostępną technikę lub technologię, przekazywane do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być poddane odzyskowi lub unieszkodliwione.
2. Nieczystości ciekłe z opróżniania zbiorników bezodpływowych powinny być przekazywane do stacji zlewnej gminnej oczyszczalni ścieków w Starych Babicach.
§ 17. Odbiorca odpadów ma obowiązek ewidencjonowania na indywidualnych kontach ilości odpadów komunalnych, gromadzonych selektywnie, odbieranych od właścicieli nieruchomości. Ewidencja ilości odpadów posegregowanych przekazywana jest raz na trzy miesiące oraz każdorazowo na wezwanie, Wójtowi Gminy.
Rozdział VIII
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe
§ 18. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia starań, aby zwierzęta te nie były uciążliwe dla otoczenia.
2. Utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do sprawowania nad nimi właściwej opieki, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru.
§ 19. 1. Do obowiązków właścicieli nieruchomości utrzymujących zwierzęta domowe należy:
1) w odniesieniu do psów:
a) systematyczne szczepienie przeciwko wściekliźnie i okazywanie świadectw szczepienia na wezwanie uprawnionych urzędów,
b) uzyskanie zezwolenia wójta gminy na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną, zgodnie z przepisami szczególnymi,
c) wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku ras uznawanych za agresywne - w kaganiec,
d) trwałe oznakowanie umożliwiające identyfikację i ustalenie właściciela psa,
e) prowadzenie psa w miejscach publicznych wyłącznie na smyczy, a psa rasy uznawanej za agresywną - na smyczy i w nałożonym kagańcu; zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies jest w nałożonym kagańcu a właściciel ma nad nim pełną kontrolę,
f) nieruchomość, na której utrzymywane są psy rasy agresywnej, powinna być oznakowana tablicą ostrzegawczą; zaleca się oznakowanie posesji, na których przetrzymywane są psy ras innych niż uznane za agresywne,
g) zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowaną tabliczką ze stosowanym ostrzeżeniem;
2) w odniesieniu do kotów - zaleca się systematyczne szczepienie przeciw wściekliźnie;
3) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych, w tym psów i kotów:
a) stały i skuteczny dozór,
b) niewprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak lecznice, itp.,
c) niewprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów zabaw dla dzieci i boisk sportowych z wyjątkiem psów przewodników osób niepełnosprawnych,
d) natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli zwierząt, zanieczyszczeń pozostawionych przez stanowiące ich własność zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.
2. Hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy.
3. Postanowienia ust. 3 dotyczą także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych w charakterze zwierząt domowych.
§ 20. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy reguluje odrębna uchwała Rady Gminy Stare Babice.
Rozdział IX
Wymagania związane z utrzymywaniem zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
§ 21. 1. Zakazuje się chowu i utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenie ogródków działkowych oraz na obszarach o zwartej zabudowie.
2. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:
1) przestrzegania obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych;
2) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt i spełniających wymogi przepisów budowlanych;
3) wytwarzane podczas prowadzenia hodowli odpady i nieczystości muszą być gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie mogą powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych;
Rozdział X
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzenia
§ 22. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania deratyzacji na terenie nieruchomości w miarę potrzeb.
§ 23. Termin i obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji podaje do publicznej wiadomości Wójt Gminy w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, poprzez ogłoszenie w miejscach zwyczajowo przyjętych do tego celu.
§ 24. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Wójt Gminy w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz wyda zarządzenie z terminem jej przeprowadzenia.
§ 25. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.
Rozdział XI
Odpowiedzialność karna
§ 26. Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszym Regulaminie, podlega karze grzywny w trybie przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Rozdział XII
Postanowienia końcowe
§ 27. Prawo do kontroli w zakresie przestrzegania przepisów niniejszego Regulaminu posiada Wójt Gminy Stare Babice i inne upoważnione organy.
§ 28. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Stare Babice.
§ 29. Traci moc uchwała nr XXIX/252/98 Rady Gminy Stare Babice z dnia 4 czerwca 1998 roku w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stare Babice.
§ 30. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:12, 20 Kwi 2010    Temat postu:

KiziaMizia napisał:
Anonymous napisał:
Lucyfer napisał:
"paragraf 26 pkt 4. Ustawy o ochronie zwierząt: Właściciel nieruchomości ma obowiązek umieścić w miejscu widocznym oznaczenie „uwaga pies”, jeżeli pies przebywa na posesji bez uwięzi. "


dzięki, a czy istnieją przepisy wykonawcze do tej ustawy, w których podane jest, co grozi za "niemanie" tabliczki?


Na dzień dobry zapewne prośba od Straży Gminnej żeby takową zamontować.

Niezaleznie od tego, czy jakas sankcja karna jest przewidziana, podejrzewam że warto taka tabliczkę sobie wstawić chocby po to, aby w razie gdyby zwierzak jednak polubił czyjąś nogawkę móc udowodnić w sądzie że się dochowało "wszelkiej staranności".


No tak. W Regulaminie który znalazł TED (dzięki wielkie), jest wzmianka taka

nieruchomość, na której utrzymywane są psy rasy agresywnej, powinna być oznakowana tablicą ostrzegawczą

oznacza to, że nie wszędzie musi być tabliczka ostrzegająca. Dla pozostałych psów jest tylko zalecenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2010 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin