Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaktualizowany drogowy POIiŚ

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2008
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: iwiczna

PostWysłany: Pią 18:21, 01 Sie 2008    Temat postu: zaktualizowany drogowy POIiŚ

Drogowy POIiŚ po aktualizacji

31 Lipca MRR ogłosiło zaktualizowaną listę POIiS :
LISTA PROJEKTÓW INDYWIDUALNYCH DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO 2007-2013
Priorytet VI Drogowa i lotnicza sieć TEN-T
Działanie 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T
Projekty z listy podstawowej

Mazowieckie inwestycje zostały podkreślone ….

Budowa autostrady A1, odcinek Nowe Marzy – Toruń 2008 - 2010
Budowa autostrady A1, odcinek Toruń - Stryków 2008 - 2010
Budowa autostrady A1, odcinek Pyrzowice - Maciejów – Sośnica 2008 - 2010
Budowa autostrady A2, odcinek węzeł Lubelska – Siedlce 2013 - 2015
Budowa autostrady A4, odcinek Kraków - Tarnów, odcinek węzeł Szarów – węzeł "Krzyż" 2009 - 2011
Budowa autostrady A4, odcinek Tarnów - Rzeszów, odcinek węzeł "Krzyż" – węzeł "Rzeszów Wschód" 2009 - 2011
Budowa autostrady A4, odcinek Rzeszów - Korczowa 2009 -
Budowa autostrady A18, odcinek Olszyna - Golnice (przebudowa jezdni południowej) 2009 - 2010
Budowa drogi ekspresowej S-1, odcinek Kosztowy - Bielsko Biała 2010 - 2013
Budowa drogi ekspresowej S2, w Warszawie, odcinek węzeł "Konotopa" -węzeł "Puławska" wraz z odcinkiem węzeł "Lotnisko" -Marynarska (S79) 2007 - 2010

Budowa drogi ekspresowej S3, odcinek Szczecin - Gorzów Wielkopolski 2007 - 2009

Budowa drogi ekspresowej S3, odcinek Gorzów Wielkopolski – Nowa Sól 2008 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S3, odcinek Legnica - Lubawka 2009 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Nowe Marzy - Bydgoszcz 2009 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Bydgoszcz - Żnin 2009 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Gniezno -Poznań (węzeł "Kleszczewo") 2009 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S7, odcinek Gdańsk (A1) - Elbląg (S22) 2008 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S7, odcinek Elbląg (S22) - Olsztynek (S51) 2008 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S7, odcinek Olsztynek (S51) - Płońsk (S10) 2010 - 2012

Budowa drogi ekspresowej S7, odcinek Płońsk (S10) -Warszawa (SCool 2010 -
Budowa drogi ekspresowej S8/S7, węzeł Opacz – węzeł Paszków wraz z powiązaniami z drogą krajową Nr 7 w węźle Magdalenka 2008 - 2011

Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8, odcinek Wrocław -Psie Pole - Syców 2009 - 2011
Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8, odcinek Syców -Kępno - Wieruszów -Walichnowy 2010 - 2011

Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8, odcinek Piotrków Trybunalski -Warszawa 2008 - 2012
Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8,odcinek węzeł Konotopa - w. Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego) 2008 - 2011
Budowa/Przebudowa drogi ekspresowej S8,odcinek Białystok - granica państwa 2011 - 2015
Budowa drogi ekspresowej S19, odcinek Rzeszów -Barwinek 2009 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S69, Bielsko Biała - Żywiec, odcinek Wilkowice/Łodygowice- Żywiec
2009 - 2011
Przebudowa drogi krajowej nr 4, odcinek Machowa – Łańcut 2007 - 2009

Południowa obwodnica Warszawy na drodze S2, odcinek Puławska – Zakręt 2008 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S3, odcinek Nowa Sól -Legnica (A4) 2010 - 2013
Budowa drogi ekspresowej S5, odcinek Żnin -Gniezno 2010 - 2012
Budowa mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi 2008 - 2010

Zapewnienie sprawnego dostępu drogowego do największych ośrodków miejskich na terenie wschodniej Polski

Projekty z listy podstawowej :

Budowa drogi ekspresowej S17, odcinek Warszawa (węzeł "Zakręt") –Garwolin 2010 - 2012
Budowa drogi ekspresowej S17, odcinek Garwolin –Kurów 2010 - 2012
Budowa drogi ekspresowej S17,odcinek Kurów -Lublin - Piaski 2009 - 2011
Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej S8, odcinek Wyszków –Białystok 2009 - 2012

Projekty z listy rezerwowej:

Budowa drogi ekspresowej S12, odcinek Piaski – Dorohusk 2008 - 2011
Budowa drogi ekspresowej S17,odcinek Lublin (Piaski) – Hrebenne 2008 - 2011


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 20:56, 01 Sie 2008    Temat postu: Re: zaktualizowany drogowy POIiŚ

piechocinski napisał:
"Budowa/Przebudowa"


Hmm, takie pytanie mi się nasuwa na podstawie obserwacji pewnej inswestycji - czy taka zbitka oznacza, że zaraz po wybudowaniu droga będzie wymagała przebudowy? Very Happy

A tak już na serio - zaobserwowałem bardzo złą praktykę projektantów dróg niższych klas - od wojewódzkich włącznie, w dół. Może Pan ze swojego pułapu może coś tu pomóc.

Mianowicie, często nie projektuje się na przystankach autobusowych wiat.

Z jednej strony można to traktować jako "zwykłe lekceważenie" pasażerów, ale moim zdaniem ma to drugi niebezpieczniejszy aspekt. Wiadomo, że klimat mamy zmienny. Trudno zakładać, że pieszy podczas ulewnego deszczu czy zamieci śnieżnej będzie cierpliwie jak odpowiednio kaczka czy pingwin stał i wtapiał się w podłoże. Poszuka sobie gdzieś obok przystanku schronienia - prawda? To schronienie może być równie dobrze po przeciwnej stronie drogi.

W warunkach jakie opisuję, na ogół występuje "zmniejszona przejrzystość powietrza", jak mawiają uczeni w prawie. Do tego zimą wcześnie robi się ciemno, więc i ten czynnik dojdzie. A co zrobi pieszy, widząc z daleka nadjeżdżający autobus? Ano, puści się w jego stronę kłusem. Być może przebiegając przez jezdnię, bo latać nie umie.

Taka sytuacja aż prosi się o wypadek.

Dlatego ja premedytowane nieprojektowanie wiat przystankowych postrzegam jako lekkomyślne (co najmniej) sprowadzanie systemowego zagrożenia w ruchu drogowym. A taki ładny program Gambit mamy, gdzie między innymi kładzie się silny nacisk na zapewnianie bezpieczeństwa RD właśnie rozwiązaniami systemowymi. A takie "głupie" (jak rozumiem - dla projektanta) wiaty, są też tego istotnym elementem.

Da się coś z tym zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:09, 04 Sie 2008    Temat postu:

za politykami nia nadążysz.

1) jak to zrobiliście, że tyle papierów trzeba dołączać do projektów?

przecież nic poza NSS nie było negocjowane z KE. tylko jeden dokument.
a nasi rodacy taki nam prezent zafundowali...

2) jak to zrobiliscie, że nie można budowy strażnicy OSP wspierac ze środków UE?
to jest cieżka zagdaka.
z jednej strony piękne słowa:
[link widoczny dla zalogowanych]

ale z drugiej jak dochodzi do rzeczywistych wydatków mamy, cytuję:
wsparcie remontu/budowy strażnicy dla Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP) nie jest możliwe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

choc moim zadniem mozna spróbować zrobić centrum infromatyczne dla młodzieży w straży i już jakiś punkt zaczepienia jest.

ale może w kolejnym okresie programowanie będzie jednak możliwe?
przecież w ramach Interreg mozna budować!!!


3) czy zakup samochodu z widną nie będzie rozwiązaniem innowacyjnym dla małej i średniej wielkosci firmy?

jak to zrobiliscie że nie można zakupu samochodów firmowych dofiansansować w ramach jednego z priorytetów?

rozumiem, że duże firmy by sie rzuciły na kasę, ale z drugiej strony proste procedury i przeznaczenie takiego programu na wspieraniae tych mniejszych według mnie miało by ekonomiczny sens
i nie powinno też stać w konflikcie z rynkiem.


4) same wiaty nie wystarczą. potrzebne są dobrze oznakowane wysepki, i tam gdzie natężenie ruchu jest znaczne, światła na przejsciach.
czy ustawodawca nie reguluje przy jakim natężeniu ruchu należy montować światła na przejsciach dla pieszych???

projektant i ten co podpisał przetarg
najbliższą drogę powinni zrobić w Tanzanii.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pon 13:51, 04 Sie 2008    Temat postu:

krecik łau napisał:
za politykami nia nadążysz.

1) jak to zrobiliście, że tyle papierów trzeba dołączać do projektów?


Tego, to nie wiem, ale na własne uszy na konferencji słyszałem, że gdy Słowacy składają wniosek na przykładowy projekt, to muszą złożyć 7 stron papierów, a my na identyczny - 70. I to nie UE wymyśliła, tylko właśnie nasze władze. Może lubią dużo czytać Very Happy

Cytat:
2) jak to zrobiliscie, że nie można budowy strażnicy OSP wspierac ze środków UE?
to jest cieżka zagdaka.
z jednej strony piękne słowa:
[link widoczny dla zalogowanych]

ale z drugiej jak dochodzi do rzeczywistych wydatków mamy, cytuję:
wsparcie remontu/budowy strażnicy dla Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP) nie jest możliwe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.



Nie mam siły wszystkiego czytać, więc streść - czy nie można dlatego, że jest to strażnica OSP, czy dlatego, że jest położona na niepublicznym gruncie?

Jeżeli to drugie, to wynika z ustawy o finansach publicznych zabraniającej wykładanie publicznych pieniędzy na inwestycje trwale powiązane z niepublicznym gruntem. Dokładnie z tego powodu nie ma asfaltu na Górkach.

Cytat:
choc moim zadniem mozna spróbować zrobić centrum infromatyczne dla młodzieży w straży i już jakiś punkt zaczepienia jest.


Był taki pomysł, wicepremier Pawlak go też zdaje się promuje. Są tylko dyskusje, czy to ma sens w okolicach tak bliskich aglomeracji, jak u nas i gdzie w szkołach są już pracownie komputerowe. Bo w "dalszych" okolicach jak najbardziej jest sensowne.[/quote]

Cytat:
4) same wiaty nie wystarczą. potrzebne są dobrze oznakowane wysepki, i tam gdzie natężenie ruchu jest znaczne, światła na przejsciach.
czy ustawodawca nie reguluje przy jakim natężeniu ruchu należy montować światła na przejsciach dla pieszych???


Na Warszawskiej są wysepki, gdzie indziej nie ma. Zapewne zależy to od natężenia ruchu, ale na Warszawskiej je mocno niedoszacowano i tak. Obawiam się, że na pozostałych drogach też będzie niedoszacowany.

Cytat:
projektant i ten co podpisał przetarg
najbliższą drogę powinni zrobić w Tanzanii.


Chciałbyś ich tak unieszczęśliwić? Ich już też mocno wykantowano w ramach "pomocy" z Banku Światowego, gdzie brano pieniądze za drogi szerokie, a budowano wąskie. Nawet było o tym na witrynie BŚ, bo tak sobie sami nie mogli dać rady z wewnętrzną korupcją, że aż o pomoc prosili "ludność świata".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 15:24, 04 Sie 2008    Temat postu:

1) może to chorobliwie zabrzmi z leppera, ale mam wrażenie że mogło to być celowe.
a) zeby dac zarobić konsultantom
b) zeby kasa poszła tam gdzie była im potrzebna, a nie do miś iów.
c) a teraz jak nie wykorzystujemy 15% rocznie to się bedą dzielić...z przedsiębiorstwami....
d) wygłupili się poprostu, tak jak ja tym stwierdzeniem...

2) to jest oficjalna odpowiedź z wytłumaczeniem: wsparcie remontu/budowy strażnicy dla Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP) nie jest możliwe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

a w dokumencie instrumencie używają takich pięknych słów.


4) kto jest winny kryzysu azjatyckiego a później w Rosji?

mfw i bś. plus rodzimi politycy oczywisce.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 15:24, 04 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pon 22:08, 04 Sie 2008    Temat postu:

krecik łau napisał:
1) może to chorobliwie zabrzmi z leppera, ale mam wrażenie że mogło to być celowe.


Ja nawet wrażenia nie mam, tylko widzę grube nici.

Cytat:
a) zeby dac zarobić konsultantom
b) zeby kasa poszła tam gdzie była im potrzebna, a nie do miś iów.
c) a teraz jak nie wykorzystujemy 15% rocznie to się bedą dzielić...z przedsiębiorstwami....


W rzeczy samej.

Cytat:
d) wygłupili się poprostu, tak jak ja tym stwierdzeniem...


Wygłupili się wyborcy, którzy im się nie rzucają o to do gardeł. W Polsce wciąż panuje przekonanie, że prawa wyborcy ograniczają się do wyborów. Otóż nie - ma prawo maglować przez siebie wybranych.

Cytat:
2) to jest oficjalna odpowiedź z wytłumaczeniem: wsparcie remontu/budowy strażnicy dla Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP) nie jest możliwe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

a w dokumencie instrumencie używają takich pięknych słów.


OK, ale nic nowego nie powiedziałeś.


Cytat:
4) kto jest winny kryzysu azjatyckiego a później w Rosji?

mfw i bś. plus rodzimi politycy oczywisce.


Bo pewne międzynarodowe instytucje to są piękne biznesy, dla tych co po właściwej stronie,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 10:21, 05 Sie 2008    Temat postu:

ten co lubi naszą okolicę
w ogóle tu nie zagląda....

jakiś asytent pewnie mu wkleja te ścinki...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Wto 10:59, 05 Sie 2008    Temat postu:

krecik łau napisał:
ten co lubi naszą okolicę
w ogóle tu nie zagląda....


Czasami mu się zdarzy, ostatnio rzeczywiście rzadko.

Cytat:
jakiś asytent pewnie mu wkleja te ścinki...


Zapewne tak, bo robi to na wielu forach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: iwiczna

PostWysłany: Pon 16:36, 11 Sie 2008    Temat postu:

zaglądam i to często,RPO nie są dla małych inwestycji typu remont remizy na to jest Mazowiecki Samorządowy Instrument Wsparcia bez unijnych rygorów ,prosty mechanizm wspierania dotacją ważnych dla małych społeczności inwestycji i remontów w gminach i powiatach pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pon 19:19, 11 Sie 2008    Temat postu:

piechocinski napisał:
zaglądam i to często,


To miło. Polecam uwadze moje obserwacje wyżej odnośnie praktyki nieprojektowania wiat przystankowych.

Cytat:
RPO nie są dla małych inwestycji typu remont remizy na to jest Mazowiecki Samorządowy Instrument Wsparcia bez unijnych rygorów ,prosty mechanizm wspierania dotacją ważnych dla małych społeczności inwestycji i remontów w gminach i powiatach pozdrawiam


Czy jako człowiek doświadczony w tej materii praktycznie, mógłby Pan napisać kilka słów życzliwej porady dla naszych strażaków z OSP, jak podejść do rozbudowy strażnicy? Zwracam uwagę, że tam problem polega na tym, iż strażnica stoi na działce będącej własnością OSP, a więc na terenie niepublicznym i przez to RIO kwestionowało możliwość udzielenia tu pomocy publicznej. Czy ma Pan na to jakiś pomysł?

Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:15, 12 Sie 2008    Temat postu:

1) ale wazeliniarz...

2) w istocie lucjan twoje obserwacje
są bardzo pożyteczne...
szczególnie ta,
że ze statystycznego punktu widzenia
ty i pies macie po 3 nogi...

3) czy gmina potrzebuje bardziej straży?
czy straż osp? myślę, że jest to biocenoza...

nowa strażnica powstanie i nawet wiem kto ją wybuduje.
wiem kto przeznaczy na ten cel działkę, i wiem gdzie.
wiem komu działka straży zostanie przekazana.
wiem kto ułatwi sobie tym pracę.
wiem też dlaczego nowa strażnica jest niezbędna.

nie wiem tylko gdzie podzieje się straż gminna?
i czy aby na pewno był to dobry pomysł?

i nie wiem też czy miejsce, które jest planowane pod tę inwestycję,
zostało właściwie wybrane.
ale to jest wewnętrzna sprawa strażaków,
także jak sobie pościelą tak sie wyśpią...

mogę mieć jedynie nadzieję,
że OSP nadal bedzie tak prężnie funkcjonować,
może już nie w 40% czy 50%,
ale conajmniej w 100%...


4) a jeżeli ten co lubi naszą okolicę,
lubi ją na prawdę,
to może zajży do sąsiadki p. Wójt z lesznowoli
i dowie sie jak im się udało środki pozyskać,
i tyle udanych inwestycji przeprowadzić
i m.in. straż rozwinąć...

w sumie na niego głosowaliśmy,
a teraz co? cisza?

houk!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 9:57, 14 Sie 2008    Temat postu:

piechocinski napisał:
zaglądam i to często,RPO nie są dla małych inwestycji typu remont remizy na to jest Mazowiecki Samorządowy Instrument Wsparcia bez unijnych rygorów ,prosty mechanizm wspierania dotacją ważnych dla małych społeczności inwestycji i remontów w gminach i powiatach pozdrawiam


Na 2007 r. uchwalony został Samorządowy Instrument Wsparcia Rozwoju Mazowsza, na który samorząd wojewódzki przeznaczył 120 milionów zł. W kwietniu ogłoszono nabory wniosków do ośmiu komponentów.

A – mazowiecki instrument wsparcia rozwoju powiatowej infrastruktury drogowej – dofinansowanie do 1 mln zł na beneficjenta, do 75% kosztów zadania;

B – mazowiecki instrument wsparcia modernizacji placówek oświatowych na terenach wiejskich – kierowany do gmin (80% budżetu komponentu) i powiatów (20%), dofinansowanie do 100 tys. zł na beneficjenta, do 50% kosztów zadania, preferencje dla jst z najniższym wskaźnikiem G i P, o relatywnie wysokich nakładach na oświatę, dla zadań polegających na wyposażeniu placówki, dla przedszkoli z klasą „0” i szkół specjalnych (powiaty);

C – mazowiecki instrument wsparcia wyrównywania rozwoju gminnej infrastruktury drogowej – kierowany do gmin o najniższym wskaźniku G, dofinansowanie do 300 tys. zł na beneficjenta, do 90% kosztów zadania;

D – mazowiecki instrument wsparcia rozwoju infrastruktury sportowej – adresowany do gmin (80%) i powiatów (20%), dofinansowanie do 100 tys. zł na beneficjenta, do 70% kosztów zadania, preferowane inwestycje w obiekty pozaszkolne w gminach i powiatach o najniższym wskaźniku G i P, premiowane kluby sportowe;

E – mazowiecki instrument wsparcia budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenach wiejskich – dofinansowanie do 200 tys. zł na beneficjenta, do 90% kosztów zadania, kierowane do gmin o najniższym wskaźniku G, rozpatrywanym na obszarze powiatu;

H - mazowiecki instrument wsparcia budowy zbiorników małej retencji na terenie województwa mazowieckiego - dofinansowanie do 2 mln zł na beneficjenta, do 80% kosztów zadania;

I - mazowiecki instrument wsparcia infrastruktury informatycznej dla gmin wiejskich – program pilotażowy skierowany do dwu konkretnych gmin;

J – mazowiecki instrument wsparcia potencjału rozwojowego – instrument wspierający przedsięwzięcia o znaczeniu ponadlokalnym, zwiększające atrakcyjność inwestycyjną terenów. W przypadku tego komponentu władze województwa pozostawiły sobie największe kompetencje w zakresie wyboru inwestycji, najbardziej lakonicznie opisując kryteria wyboru.


a czy kto wie jak tam w naszej gminie punkt G?
bo to od tego zależy decyzja o dofinansowaniu...

tylko pytanie, z którego punktu można pozyskać środki?
bo chyba nie pasują....a z "OSP 2008" można było jedynie kupować mundury i reaktywować sprzęt...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 10:48, 14 Sie 2008    Temat postu: Re: zaktualizowany drogowy POIiŚ

piechocinski napisał:
Drogowy POIiŚ po aktualizacji

31 Lipca MRR ogłosiło zaktualizowaną listę POIiS :
LISTA PROJEKTÓW INDYWIDUALNYCH DLA PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO 2007-2013
Priorytet VI Drogowa i lotnicza sieć TEN-T
Działanie 6.1 Rozwój sieci drogowej TEN-T
Projekty z listy podstawowej



hmmmm...

jak budujecie chodniki, pomyślcie o rowerzystach!!!

każda studzienka i inne rewelacje wystające z chodnika powinny być pomalowane fosforyzująca farbą. kraj oszczędzi na leczeniu pękniętych miednic, wybitych zębów, połamanych kończyn!

jeżeli nawet nie można zbudować chodnika który na przejściu nie ma krawężników, moze warto skuć kawałek z lewej i z prawej żeby nie trzeba było skakać i rozepsuwać sobie felgi!!!!


może lucek wie dlaczego nie ma chodnika od bliznego do grot? i kiedy będzie!!!

kude pochwale się a co!!

kupiłem sobie swiatełka do roweru!!!

i z centrum jade na wole 10 min. do grot 15 min.
a z grot z powodu braku chodnika, manewrując pomiedzy pasami i niezliczoną iloscią znaków na ścieżce rowerowej kolejne 15/20min.
skandal normalnie!

czyli podróż na rowerze do pracy w centrum, zajmuje mi ok 50 min!! a mogło być o wiele lepiej!!!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Czw 13:21, 14 Sie 2008    Temat postu: Re: zaktualizowany drogowy POIiŚ

krecik łau napisał:
jak budujecie chodniki, pomyślcie o rowerzystach!!!

każda studzienka i inne rewelacje wystające z chodnika powinny być pomalowane fosforyzująca farbą. kraj oszczędzi na leczeniu pękniętych miednic, wybitych zębów, połamanych kończyn!


Zacznijmy od tego, że takie rzeczy w ogóle w ścieżkach nie powinny występować, a jeżeli, to idealnie z nimi zlicowane.

Cytat:
jeżeli nawet nie można zbudować chodnika który na przejściu nie ma krawężników, moze warto skuć kawałek z lewej i z prawej żeby nie trzeba było skakać i rozepsuwać sobie felgi!!!!


A to zależy. Zwróć uwagę, że projektant "przerwał ciągłość" ścieżek rowerowych na Warszawskiej przy skrzyżowaniach z ulicami poprzecznymi. Moim zdaniem nie jest to głupie, bo gdy z takich uliczek wyjeżdżasz (proponuję sprawdzić np. na Ożarowskiej), to płoty posesji ograniczają silnie widoczność na boki i rozpędzony rower by mógł wpaść na samochód, którego kierowca się nie spodziewa że przejeżdża przez ścieżkę.

Dlatego przy takich skrzyżowaniach formalnie masz zsiąść z roweru i przekroczyć jezdnię prowadząc go jako pieszy. Choć jest to rozwiązanie niedogodne dla rowerzystów, to przy braku możliwości zapewnienia widoczności na boki kierowcom samochodów - bezpieczne dla wszystkich.


Cytat:
może lucek wie dlaczego nie ma chodnika od bliznego do grot? i kiedy będzie!!!


Nie ma, bo to jest już teren budowy węzła S-8 i przy tej okazji będzie budowany. A kiedy? Według planów - w ciągu 2 lat. A w rzeczywistości? Very Happy

Cytat:
kude pochwale się a co!!

kupiłem sobie swiatełka do roweru!!!


Dopiero? to Ty się nie chwal, że dotąd jeździłeś bez Very Happy

Cytat:
i z centrum jade na wole 10 min. do grot 15 min.
a z grot z powodu braku chodnika, manewrując pomiedzy pasami i niezliczoną iloscią znaków na ścieżce rowerowej kolejne 15/20min.
skandal normalnie!

czyli podróż na rowerze do pracy w centrum, zajmuje mi ok 50 min!! a mogło być o wiele lepiej!!!


Mogło by być. Ale spokojnie, jakbyś jeszcze kilkadziesiat lat temu musiał jechać Warszawską z kocimi łbami, to byś się jąkał pisząc na klawiaturze Very Happy A mój rodzic rowerem jeździł w jeden-dwa dni z Warszawy do Łodzi. To były czasy, jak się ludziom nie śpieszyło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2008 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin