Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiany dla linii autobusowych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 48, 49, 50  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2014
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:30, 23 Mar 2010    Temat postu:

714 do huty , mało tko nim jeździ z Babic do Truskawia i na odwrót.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
normalny
Gość






PostWysłany: Wto 23:46, 23 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Ja bym to w ogóle inaczej zrobił trochę, chociaż nie wiem czy coś by to zmieniło ale może warto by się nad tym zastanowić.

1) 714 zostawić tak jak jest (zwiększając trochę częstotliwość przynajmniej w godzinach szczytu)
2) 729 puścić trochę inaczej a mianowicie od pętli górczewska puścić przez Hubala, Rynek, przez Sienkiewicza do Lipkowa potem Akacjową do Koczarg a potem dalej na dużej krzyżówce (przepraszam ale nie wiem co to za skrzyżowanie) do Wojcieszyna i Mariewa (ciekawe czy nic nie przekręciłem z miejscowościami)
3) 712 od pętli górczewska Warszawską, przez Babice, Zielonki, Lipków i puścić dalej do Izabelina i do Huty (ewentualnie w lipkowie skręt w kierunku Babic i do Izabelina droga Izablinską a potem do Huty)
4) Nowa linia (np: wewnątrz Babicka) na trasie Mościska, Klaudyn, Janów, Babice (i tu koniec albo dalej do giełdy na Broniszach czy do starostwa)
5) 719 bym zostawił tak jak jest, bo z tym jest chyba dobrze./


Marsto przedstawił ciekawe propozycje, ja bym jednak 714 puścił do huty. Przesiadka w Izabelinie 708 i odwrotnie, to czesto 40 minut czekania. Lipków ma juz połaczenie(bezposrednie) z metrem, a Koczargi St., Wojcieszyn, Mariew nie-wlasnie tam docelowo powinna byc przekierowana 714 z Metra. Polączenie Koczarg, Wojcieszyna i Mariewa z Gorczewską pozostaloby 729.
Utworzenie wewnetrznej linii babickiej Moscika-Klaudyn-Babice jest malo realne, musialaby byc utworzona samodzielnie przez Gmine.Ale kto wie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 6:35, 24 Mar 2010    Temat postu:

Zainteresowanym komunikacją miejską proponuje zapoznać się z dokumentem „Priorytety dla komunikacji w czasie budowy II linii metra w centrum”.
Z tego dokumentu wynika, że z ruchu dla samochodów osobowych zostanie wyłączonych kilka głównych ulic miasta: Prosta , świętokrzyska, okresowo Marszałkowska i Emaili Plater . Na innych ulicach takich jak Górczewska, Leszno. Al. Solidarność, grzybowska, Królewska, Siedmiogrodzka. Aleje Jerozolimskie, Prymasa Tysiąclecia powstaną bus pasy. Z ruchu dla komunikacji zostanie wyłączony most Śląsko Dąbrowski. Grozi to całkowitym paraliżem centrum miasta oraz utrudnieniami w komunikacji północ =południe, wschód-zachód. Ograniczenia w ruchu mją się rozpocząć po wakacjach i trwać do 2013 roku.
W tej sytuacji myślę, że wiele osób z samochodów przesiądzie się do komunikacji miejskiej. Dlatego bardzo celowym wydaje się zadbanie o zwiększenie możliwości komunikacji miejskie w naszej gminie, oraz skierowanie części z niej bezpośrednio do metra, które stanie się jedyną możliwością szybkiego dotarcia do centrum i dzielnic połódnioech.
Przeniesienie 714 do Huty to bardzo dobry pomysł, a jeszcze lepszym było by skierowanie jeszcze jakiejś nowej linii z zachodniej części gminy prze Koczargi Lipków i Babice do Huty. Jeżeli spora gruba osób przesiądzie się z 719 na 712 to ona tego nie wytrzyma już teraz w godzinach szczytu jest duży tłok.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 6:41, 24 Mar 2010    Temat postu: Priorytety dla komunikacji

Budowa centralnego odcinka II linii metra to największa samorządowa inwestycja w Polsce. Stanowi ogromne wyzwanie inżynieryjne i logistyczne. Realizacja tak kluczowego projektu wiąże się z poważnymi utrudnieniami. W związku z budową centralnego odcinka II linii metra, na czas prowadzenia prac budowlanych niezbędne będzie wyłączenie z ruchu kluczowych dla centralnej Warszawy obszarów, w których powstaną stacje podziemnej kolei:
- rondo Daszyńskiego
- rondo ONZ
- ul. Świętokrzyska
- ul. Nowy Świat
- Powiśle
- Stadion
- Dworzec Wileński

Faktycznie wyłączone z ruchu zostaną ciągi ulic: Prosta – Świętokrzyska, ul. Sokola oraz ul. Targowa na odcinku: ul. 11 Listopada – ul. Białostocka. Istniejący w stolicy układ ulic, nie będzie w stanie przyjąć na siebie całego ruchu samochodowego z wyłączanych arterii. W związku z tym, w celu uniknięcia paraliżu miasta, konieczne będzie zapewnienie jak najsprawniejszego funkcjonowania komunikacji zbiorowej. W celu usprawnienia działania komunikacji niezbędne będzie również zwiększanie zakresu jej uprzywilejowania.

Ustalenie priorytetu dla komunikacji miejskiej będzie się wiązać z ograniczeniem ruchu samochodów osobowych. Dla transportu indywidualnego udostępnione będą te ciągi komunikacyjne, które nie będą niezbędne dla swobodnego kursowania pojazdów komunikacji miejskiej.

Trasy tylko dla komunikacji miejskiej

Najważniejszym elementem, który pozwoli zapewnić sprawny przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, będzie wydzielenie ciągów, którymi będą się mogły poruszać jedynie autobusy i tramwaje. Wyznaczone arterie będą niedostępne dla samochodów osobowych.

Zamknięta dla transportu indywidualnego będzie cała al. Solidarności, na odcinku od ul. Andersa do ul. Szwedzkiej. W przypadku jej prawobrzeżnego odcinka, dopuszczony będzie jedynie dojazd do tymczasowego parkingu, który powstanie przy Dworcu Wileńskim. Zamknięta dla samochodów zostanie także ul. Jagiellońska, na odcinku od Ratuszowej do Kłopotowskiego (dopuszczony będzie jedynie dojazd do ul. Cyryla i Metodego).

Utrzymane buspasy

Istniejące obecnie w centralnej części miasta wydzielone pasy dla autobusów zostaną utrzymane. Chodzi o buspasy wzdłuż: Trasy Łazienkowskiej, Radzymińskiej, al. Solidarności, Kasprzaka, Grójeckiej i Al. Jerozolimskich. Pas na Trasie Łazienkowskiej prawdopodobnie zostanie wydłużony do ul. Poligonowej i do Al. Jerozolimskich.

Kolejne priorytety dla autobusów

W czasie budowy metra wytyczone zostaną kolejne wydzielone pasy tylko dla autobusów.

Nowe buspasy powstaną wzdłuż:
- ul. Radzymińskiej (w kierunku centrum), na odcinku od Krynoliny do Kraśnickiej
- ul. Leszno i ul. Górczewskiej (w kierunku centrum), na odcinku od ul. Lazurowej do ul. Młynarskiej i dalej wzdłuż ul. Młynarskiej do al. Solidarności lub ewentualnie wzdłuż ul. Leszno do ul. Okopowej
- al. Zielenieckiej i ul. Targowej (w obu kierunkach)
- ul. Kłopotowskiego (w obu kierunkach), na odcinku od ul. Targowej do ul. Jagiellońskiej
- ul. Jagiellońskiej (w kierunku południowym), na odcinku od ronda Starzyńskiego do ul. Cyryla i Metodego

Dodatkowo, tylko w czasie wyłączenia ruchu na ul. Marszałkowskiej będą wytyczone buspasy na:- ul. Marszałkowskiej (w kierunku pl. Bankowego), na odcinku od pl. Konstytucji do Al. Jerozolimskich
- ul. Emilii Plater (w obu kierunkach)

Nowa organizacja ruchu

Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywała także na ul. Siedmiogrodzkiej, ul. Grzybowskiej i ul. Królewskiej. W obu kierunkach autobusy będą tam miały priorytet. Dopuszczony będzie na niektórych odcinkach tych ulic ruch pojazdów indywidualnych.

Więcej trambuspasów

Wspólne pasy autobusowo-tramwajowe zostaną wydzielone (w obu kierunkach) na ulicach: 11 Listopada, na odcinku od Szwedzkiej do Ratuszowej oraz na samej Ratuszowej na odcinku od Jagiellońskiej do Targowej.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ted
więcej niż lider
więcej niż lider



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:29, 24 Mar 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
Zainteresowanym komunikacją miejską proponuje zapoznać się z dokumentem „Priorytety dla komunikacji w czasie budowy II linii metra w centrum”.
Z tego dokumentu wynika, że z ruchu dla samochodów osobowych zostanie wyłączonych kilka głównych ulic miasta: Prosta , świętokrzyska, okresowo Marszałkowska i Emaili Plater . Na innych ulicach takich jak Górczewska, Leszno. Al. Solidarność, grzybowska, Królewska, Siedmiogrodzka. Aleje Jerozolimskie, Prymasa Tysiąclecia powstaną bus pasy. Z ruchu dla komunikacji zostanie wyłączony most Śląsko Dąbrowski. Grozi to całkowitym paraliżem centrum miasta oraz utrudnieniami w komunikacji północ =południe, wschód-zachód. Ograniczenia w ruchu mją się rozpocząć po wakacjach i trwać do 2013 roku.
W tej sytuacji myślę, że wiele osób z samochodów przesiądzie się do komunikacji miejskiej. Dlatego bardzo celowym wydaje się zadbanie o zwiększenie możliwości komunikacji miejskie w naszej gminie, oraz skierowanie części z niej bezpośrednio do metra, które stanie się jedyną możliwością szybkiego dotarcia do centrum i dzielnic połódnioech.
Przeniesienie 714 do Huty to bardzo dobry pomysł, a jeszcze lepszym było by skierowanie jeszcze jakiejś nowej linii z zachodniej części gminy prze Koczargi Lipków i Babice do Huty. Jeżeli spora gruba osób przesiądzie się z 719 na 712 to ona tego nie wytrzyma już teraz w godzinach szczytu jest duży tłok.


A gdzie można znaleźć ten dokument. Może podasz jakiś link?

Zgadzam się, że połączenie 714 mogłoby zamiast do Truskawia jechać do metra na Młocinach. Tylko wtedy musiałoby być więcej kursów w godzinach szczytu, żeby jazda nim się nie stała koszmarem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biro
debeściak
debeściak



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Śro 9:47, 24 Mar 2010    Temat postu:

Marsto napisał:
712 z Lipkowa jedzie do huty 40 minut a 709 z Izabelina do Huty 30 minut - jesli doliczysz czas dojazdu 714 i czekanie na przesiadkę wyjdzie na to samo.

708 z huty do UG Izabelin 21 min, do Sierakowskiej 25. Jeździ co 20 min poza szczytem a w szczycie co 15 a chwilami co 10 (!).

Gdyby do Izabelina jeździło coś częściej, tak jak postulowałem, z pewnością byłoby szybciej.
Weź tylko pod uwagę długość trasy Lipków-Hornówek-Izabelin-Mościska w porównaniu z Lipków-Babice-Janów-Klaudyn w tę i z powrotem- Mościska. Poza tym bierzesz pod uwagę oczekiwanie na 708 a nie bierzesz na 712.


Marsto napisał:
z Górczewskiej jest autobus i o 17:25 i o 17:50, potem o 18:25 i pozniej dopiero z godzine.


Według rozkładu na [link widoczny dla zalogowanych] : 17:00; 17:40; 18:25; 19:25


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:49, 24 Mar 2010    Temat postu:

normalny napisał:


Marsto przedstawił ciekawe propozycje, ja bym jednak 714 puścił do huty. Przesiadka w Izabelinie 708 i odwrotnie, to czesto 40 minut czekania. Lipków ma juz połaczenie(bezposrednie) z metrem, a Koczargi St., Wojcieszyn, Mariew nie-wlasnie tam docelowo powinna byc przekierowana 714 z Metra. Polączenie Koczarg, Wojcieszyna i Mariewa z Gorczewską pozostaloby 729.
Utworzenie wewnetrznej linii babickiej Moscika-Klaudyn-Babice jest malo realne, musialaby byc utworzona samodzielnie przez Gmine.Ale kto wie?


No właśnie stworzenie własnej linii przy pomocy przewoźnika prywatnego zapowiadał wójt w wywiadzie w babickiej styczniowej, stąd mój pomysł, żeby wyglądała tak jak napisałem.

Co do 714 to mimo, iż nie miałbym nic przeciwko przedłużenia do Huty i pewnie sam bym korzystał czasami z tej linii mimo sporawej odległości przejścia do przystanku, to wydaje mi się mało realne. Głównie z tego powodu, że byłoby do wydłużenie trasy prawie o drugie tyle co już istnieje a to wraz ze wzrostem częstotliwości będą duże dodatkowe koszty.

No i masz rację z tymi 40 minutami czekania na przesiadkę do 714 po jeździe 708 w Hornówku. Wczoraj kombinowałem jak tu sobie ułatwić dojazd do domu z pracy no i trochę mnie to przeraziło. Tak na prawdę to w te 40 minut do z Hornówka dojdę do domu na piechotę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:06, 24 Mar 2010    Temat postu:

ztm.waw.pl/informacje.php?i=137&c=98&l=1
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 12:11, 24 Mar 2010    Temat postu:

714 Górczewska, Koczargi , Lipków, Sienkiewicza, Babice i do Huty bez objazdu Klaudynu.
712 wycofać z Lipkowa a pozostawić dalej tak jak jest
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:27, 24 Mar 2010    Temat postu:

biro napisał:

708 z huty do UG Izabelin 21 min, do Sierakowskiej 25. Jeździ co 20 min poza szczytem a w szczycie co 15 a chwilami co 10 (!).


Masz rację, tylko ja patrzyłem na kurs do Hornówka Wink i wziąłem czas średni. Według rozkładu czas min. to 29 a max 32 minuty.


biro napisał:

Gdyby do Izabelina jeździło coś częściej, tak jak postulowałem, z pewnością byłoby szybciej.


Nie mam nic przeciwko, sam pewnie bym korzystał z tej drogi czasami - chociaż głównie w drodze powrotnej z pracy niż do pracy.

biro napisał:

Weź tylko pod uwagę długość trasy Lipków-Hornówek-Izabelin-Mościska w porównaniu z Lipków-Babice-Janów-Klaudyn w tę i z powrotem- Mościska. Poza tym bierzesz pod uwagę oczekiwanie na 708 a nie bierzesz na 712.


Robię tak dlatego, że na 712 po prostu wychodzisz na określoną godzinę, natomiast do 708 przesiadasz się. JEśli natomiast do 712 też się przesiadasz to oczywiście masz rację

biro napisał:


Według rozkładu na [link widoczny dla zalogowanych] : 17:00; 17:40; 18:25; 19:25


Fakt, coś mi się pomerdało. Przepraszam Smile


Tak naprawdę to puszczenie dodatkowych linii przez Izabelin sprowadza się do tego, że władze obu gmin muszą usiąść do stołów, podyskutować i dogadać się co do podziału kosztów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marsto dnia Śro 12:39, 24 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biro
debeściak
debeściak



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Śro 13:14, 24 Mar 2010    Temat postu:

Marsto napisał:


na 712 po prostu wychodzisz na określoną godzinę, natomiast do 708 przesiadasz się.


Ja to zrozumiałem, ale jeśli autobus jeździ co 40-60 minut, to nie zawsze wychodzisz o tej godzinie, o której byś chciał i potrzebował, tylko czasem musisz pół godziny wcześniej

Marsto napisał:
naprawdę to puszczenie dodatkowych linii przez Izabelin sprowadza się do tego, że władze obu gmin muszą usiąść do stołów, podyskutować i dogadać się co do podziału kosztów.


Podejrzewam, ze to byłby problem.Gmina Izabelin prawie w całości leży wzdłuż jednej trasy autobusu. Dzięki temu płaci ZTM znacznie mniej niż Babice, a mimo to jest bardziej zadowolona z komunikacji i nie ma potrzeby zmian, szczególnie pociągających za sobą koszty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 22:46, 24 Mar 2010    Temat postu:

na pewno sensownym rozwiązaniem byłoby połączenie Babic ze stacją KM w Ożarowie- któryś z Forumowiczów rzucił już kiedyś taki pomysł..
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 20:38, 25 Mar 2010    Temat postu:

owiele lepiej poprawić komunikację z terenu gminy do metra
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:39, 25 Mar 2010    Temat postu:

biro napisał:
Marsto napisał:


naprawdę to puszczenie dodatkowych linii przez Izabelin sprowadza się do tego, że władze obu gmin muszą usiąść do stołów, podyskutować i dogadać się co do podziału kosztów.


Podejrzewam, ze to byłby problem.Gmina Izabelin prawie w całości leży wzdłuż jednej trasy autobusu. Dzięki temu płaci ZTM znacznie mniej niż Babice, a mimo to jest bardziej zadowolona z komunikacji i nie ma potrzeby zmian, szczególnie pociągających za sobą koszty.



To jedno. Jednak i z tego mogłoby być i wyjście. W zasadzie jest sposób na przekonanie władz Izabelina do takiej linii a nawet można pokusić się o namówienie do nawet dwóch. Wystarczy wysunąć argument dotyczący trasy. Chodzi o to, aby któraś z linii wjeżdżając do Izabelina od strony :

1) Hornówka - przy kościele skręcała w kierunku Warszawy a chwile potem w Sierakowską i później w Krasińskiego i prosto do 3 maja by tam wyjechać na trasę do Wawy

2) 712 po przejechaniu przez Lipków i nawrocie do Babic, skręcałoby w Izablinską przechodzącą potem w sienkiewicza i poźniej skręcałoby w 3 maja w kierunku wawy

Oba rozwiązania pozwolą skomunikawać spory obszar Izabelina. Teraz ludzie z tamtych rejonów muszą chodzić kawał drogi do 708 a tak mieliby bliżej przystanek. Ideałem (przynajmniej dla Izabelina, ale chyba nie tylko) by było jakby 714 wjeżdżało do Izabelina od strony Hornówka i pokonywało trasę z punktu 1, a 712 robiło trasę z punktu drugiego. Owszem ktoś powie, że przez Izabelin by jechały praktycznie trzy linie, ale przecież już tak było i to całkiem niedawno (kilka lat wstecz) gdy kursowały tam chyba dwie linie jeśli właśnie nie trzy.

Myślę, że takie argumenty w rozmowie z Izabelinem powinny władze przekonać. W końcu pozwoliłoby to na puszczenie komunikacji po terenach Izabelina w wielkości pewnie jak Janów czy Koczargi. Teraz ludzie albo muszą się tam odwozić samochodami na przystanek albo iść czasami nawet pewnie i z półtora czy dwa kilometry na piechotę. Przy takim rozwiązaniu można by nawet skasować kursy 708 do Hornówka na czym Izabelin zaoszczędzi parę złoty.

Oczywiście moje propozycje trasy z kilku postów wyżej są jak najbardziej aktualne i to co wyżej napisałem tego nie wyklucza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marsto dnia Czw 21:40, 25 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
normalny
Gość






PostWysłany: Pią 22:55, 26 Mar 2010    Temat postu:

Masz rację Marsto. Podpisuję się obiema rękami.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2014 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 48, 49, 50  Następny
Strona 2 z 50

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin