Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O czym minister Gęsicka zapomniała ?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2009
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: iwiczna

PostWysłany: Pon 22:05, 12 Sty 2009    Temat postu: O czym minister Gęsicka zapomniała ?

O czym Minister Gęsicka zapomniała ….

Na dzisejszej konferencji Pani Poseł Gęsicka poraz kolejny mówiła
spoleczeństwu , że za nie przygotowanie inwestycji na lata 2009
-20013 odpowiada obecny Rząd .Zostawmy już z boku inne startystyki ,które Pani Minister na 2 konferencjach przedstawiła.Już w sobotę w TOK FM po nerwowej wymianie zdań pomiędzy Jakubiak i Piterą przypominając ,ze trochę się w „coś tam coś tam „jak mawiała Klasyk z Restauracji Sejmowej ,cytowana powszechnie pod koniec ubiegłego roku , wiem o procesach inwestycyjnych i stanie wykorzystania środków unijnych z pokorą powiedziałem,ze polityka i statystyka to dwie takie dziedziny w których jak się chce to kij na potwierdzenie każdej tezy mozna znależć. I o procesach wieloletnich warto mówić bez emocji z góry złe przypisując innym a co dobre sobie..

Pani Gęsicka zapomniala poinformować o tym, że cykl przygotowania inwestycji
w Polsce od daty podjęcia inicjatywy o inwestowaniu do dnia zawarcia umowy
na przetargu na roboty budowlane trwa blisko 30 miesiecy, a dla inwestycji,
dla których zgodnie z polskim prawem o zamówieniach publicznych obowiazuje
przetarg miedzynarodowy trwa ponad 40 miesiecy.
Tak więc Pani Gęsicka nadzorowała procesy kontraktacji,fakturowania i wydawania unijnego grosza przygotowane przez poprzedników jeszcze za czasów Millera i Belki.Już teraz mogę o jednym zapewnić :
Minister Rozwoju Regionalnego z lat 2012 -2013 porównujac się na konferencji prasowej z byłą Minister w Rządzie PiS i obecną w rządzie Po- PSL stoi na z góry wygranej pozycji. Za „Jego „urzedowania” wyfakturujemy rekordową kasę z unijnych funduszy…
Oby tylko wiedząc o tym nie zapomniał jak dotychczasowe szefowe MRR ,ze trzeba pracować intensywnie i przygotowywać już dziś perspektywę 2013 -2020 chocby staranie aplikujac z pomocowego TENT-u w każdym kolejnym roku…


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 12:30, 13 Sty 2009    Temat postu:

Może i wyfakturujecie najwyższe kwoty z unii, tylko że my za to zapłacimy. Za takie projekty jak Warszawska - bez świateł, bez przystanków, bez zatok - śmieciarki zatrzymują ruch, karetki mają problem.
Życzę Powodzenia nie tylko w kotraktacji, ale raczej odrobiny rozsądku przy przeprowadzaniu i wyborze projektów. Tu mam duuuuuże obawy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Batman
Gość






PostWysłany: Sob 10:14, 17 Sty 2009    Temat postu:

Zapomnieli byśmy o nieoświetlonych wysepkach, rondach, "niezwykle szerokich" bo unijnych!! pasach ruchu i niebezpiecznych miejscach na trasie, gdzie jak ktoś ma już wypadek - to od razu dachowanie. Embarassed a no i o chwastnikach na poboczu...

i wszystko w świetle prawa, pod urzędzniczą kuratelą i za unijne i nasze pieniądze!!!

Trzeba by wziąć normalnie kawałek papieru i napisać do Brukseli na jakie projekty wydaje się pieniądze. Niech przyjadą i sami ocenią.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: iwiczna

PostWysłany: Nie 8:40, 18 Sty 2009    Temat postu:

Batuś zgłóś się do jednostki aplikującej i rób lepiej nie czekaj pozdrowienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 10:43, 18 Sty 2009    Temat postu:

a co Pan powie na bloki na lotnisku Babice? Czy wie Pan, kto wbrew logice chce zarobić na tej ziemi? Czy będzie tak samo jak z jednostką radarową na bemowie obok rezerwatów - w środku lasu, którą sprzedano za grosze pod bloczki?


Tak nawet na kreci rozumek potrzebne jest w Warszawie drugie lotnisko jakby np liczba mostów na Wisle uniemożlwiiła wodowanie. Oczywiscie nie twierdzę, ze airbus wyladuje na tej płycie ale mniejszy obiekt (chruszczow, mołotow, nixon) i owszem.

Druga sprawa, że mnóstwo osób sie tam szkoli i pracuje. Do tego lpr - ale dla nich z płozowymi helikopterami Smile to raczej bez znaczenia bedzie czy przylecą z modlina czy z bemowa... fakt ze ich w warszawie nie bedzie....chyba ze na okęcie ich wpuszczą...

3 sprawa, że bemowo i tak zakorkowane zakorkuje sie jeszcze bardziej.

4) obok są rezewaty zgłoszone od Natury. Jeżeli wejdzie do lasu pare tysięcy ludzi, zapomnijmy o tych miejscach, a lotnisko skutecznie chroni las przed urbanizatorami...


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 10:45, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 11:09, 18 Sty 2009    Temat postu:

... widac największym problemem jest brak straży pożarnej - ratowników?

ULC ZAMYKA LOTNISKO WARSZAWA BABICE !!!
RATUJMY EPBC !!!


Zamknięcie oznacza koniec lotów szkolnych i cywilnych, 200 osób bez pracy, likwidację bazy lotniczego Pogotowia Ratunkowego, brak zaplecza dla Okęcia, ...

Dyrektor Departamentu Personelu Lotniczego ULC od kilku miesięcy usiłuje zamknąć lotnisko Warszawa Babice. Argumentem jest brak wpisu lotniska do rejestru lotnisk cywilnych.

(Lotnisko ma wpis do rej. lotnisk wojskowych, z uwagi na to że należy do MSWiA. Przepisy mówią że lotnisko musi mieć wpis, ale nie precyzuje do którego rejestru, których w Polsce są 3. Taki stan rzeczy utrzymuje się od lat i do tej pory był aprobowany przez ULC, który wydawał na tej podstawie kolejne postanowienia, oraz zezwolenia na szkolenia i operacje cywilne. Wnioski o wpis tego lotniska do spisu lotnisk cywilnych są również składane od lat - bez efektu)

W ostatnich dniach sytuacja się raptownie zmieniła! Odnalazł się nagle przepis mówiący o tym że lotnisko należące do władz wojskowych, aby mogło być wykorzystywane przez statki cywilne musi jednocześnie mieć wpis do rejestru lotnisk cywilnych.

Główną osią walki i zalążkiem do wyrzucenie z lotniska wszelkich operacji cywilnych jest ograniczenie działalności ośrodków szkolenia lotniczego, poprzez wydanie decyzji zakazującej lotów szkolnych na tym lotnisku.

UWAGA! Decyzja jest gotowa i czeka na podpis Prezesa Urzędu !!!

Mimo braku podpisu od dnia 03.11.2008 ULC odrzuca podania o nowe szkolenia z opisem "NIE ZATWIERDZAM" bez uzasadnienia, bezwzględnie wymaganego przez ustawę Prawo Lotnicze. Jest to jedno z wielu nie zgodnych z prawem działań, bezpośrednio mierzących w rozwój lotnictwa w Polsce

W opinii prawnej Departamentu Legislacyjnego ULC (pobierz decyzję) prawnicy powołują się na przepisy, które w żaden sposób nie pasują do problemu. Mowa jest o (zupełnie nie związanych z tematem) nowych lotniskach oddawanych do eksploatacji, oraz o wydawaniu certyfikatu nowym ośrodkom, kiedy chodzi o obecny stan i prawa nabyte poprzez setki innych decyzji wydanych w oparciu o istniejący stan prawny.

Spór toczony jest przede wszystkim o odpowiedź na pytanie czy w obecnej sytuacji formalno–prawnej lotniska Babice legalne są na nim operacje cywilnych statków powietrznych?

Na podstawie opinii prawnej właściciela Szkoły Lotniczej AD ASTRA mieszczącej się na lotnisku Warszawa Babice, rozporządzeń, oraz innych dokumentów cywilno-prawnych lotnisko Warszawa Babice może przyjmować cywilne statki powietrzne. Takiego stanu nie kwestionuje też ULC. W roku 2008 lotnictwo MSWiA wykonało na tym lotnisku 200 operacji, podczas gdy lotnictwo cywilne ponad 30 000.

Naszym zdaniem nie nastąpiły żadne zmiany aktualnego stanu prawnego, które mogłyby dać podstawę do zmiany czy ograniczenia wydanych prawomocną decyzją administracyjną certyfikatów ośrodków.



Gdyby nawet zakazać wykonywania lotów szkolnych w oparciu o argumenty ULC, to jak mają się do takiej argumentacji inne loty cywilnych statków powietrznych, np. loty Lotniczego Pogotowia Ratunkowego? Skoro bowiem ULC stoi na stanowisku, że nie można korzystać z lotniska przed wpisaniem go do rejestru lotnisk cywilnych, to dlaczego represje są wybiórcze i dotyczą jedynie ośrodków szkolenia lotniczego a nie np. przewoźników lotniczych, lotnictwa usługowego, ratunkowego itp.?

Ośrodki szkolenia lotniczego wykonały w 2008 ponad 12 000 godzin lotów szkolnych, generując przychody powyżej 8 000 000 PLN.

Na lotnisku Babice szkoli się ponad połowa polskich lotników. Ośrodki zatrudniają ponad 100 osób, a firmy współpracujące i zależne drugie tyle. Są też głównym źródłem utrzymania lotniska. Zarządzający lotniskiem Zakład Budżetowy MSWiA już w 2005 złożył wniosek o rejestrację lotniska w Rejestrze Lotnisk Cywilnych. Eskalacja wymagań, zła wola i przepychanki pomiędzy stronami doprowadziły do ciągnącego się w nieskończoność procesu, który nie ma końca. Jednym ze stawianych wymagań sin equa non jest posiadanie jednostki straży pożarnej takiej jak dla samolotów w ruchu pasażerskim. Należy tutaj dodać, że z 70 zarejestrowanych lotnisk tylko 11 posiada taką jednostkę. Większość nie posiada żadnej, a Babice dysponują jednostką odpowiadającą ilości i typowi wykonywanych na tym lotnisku operacji.

Odpowiedzialną za wpis lotniska do rejestru w ULC jest małżonka pana Dyrektora Dep. Personelu Lotniczego.

Lotnisko ze swoją infrastrukturą zapewnia wyjątkowe jak na polskie warunki bezpieczeństwo wykonywania lotów szkolnych. Zapewnia służbę informacji powietrznej, straż pożarną, serwis pogodowy i briefing dla załóg. Jest bardzo istotnym elementem życia społecznego oraz portem dla ruchu biznesowego stolicy.

Lotnisko szkoli szybowników i łączy tysiące miłośników lotnictwa zrzeszonych w Aeroklubie Warszawskim. Szkodliwość społeczna ewentualnej decyzji będzie ogromna bez względu na jej zasadność i ewentualną wygraną zaskarżenia jej w instancjach wyższych. Z dniem zaprzestania lotów szkolnych na lotnisku Babice pracę straci kilkaset osób, a odbudowanie struktur będzie niemożliwe.

Rynek szkoleń lotniczych przesunie się za granicę, jak w przypadku lotnictwa ultralekkiego. Dziś w Polsce szkoli się 30 pilotów samolotów ultralekkich rocznie, podczas gdy w sąsiednich Czechach ok. 1000 samych tylko Polaków.

Zamknięte ośrodki będą miały uzasadnione roszczenia do MSWiA oraz Prezesa ULC i będą tych roszczeń dochodzić.

Więcej informacji na stronie [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 11:10, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 11:33, 18 Sty 2009    Temat postu:

Nasza OSP zbiera się ponoć coś około 6min. Czy dojazd przez WAT pod wieżę jest realny w 9 min? Całość 15 min o ile dobrze dodaję... Może taka umowa to jest sposób na rozwój, szkolenia i m.in. podreperowanie budżetu OSP?

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 11:41, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2009 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin