Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TRASA "S - 7" dobra wiadomość pod choinkę!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2007
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 11:44, 21 Gru 2006    Temat postu: TRASA "S - 7" dobra wiadomość pod choinkę!

Wyglada na to, że nasz unikalny Las Bemowski, rezerwaty Łosiowe Błota i Kalinowa Łąka oraz osiedle Blizne Łaszczyńskiego - zostały uratowane!
Do wojewody trafia ostatecznie wybrany wariant trasy S - 7 w wersji uprzednio planowanej przez Bemowo, z odgięciem koło Chomiczówki, przez Lotnisko.
To wspaniały prezent na Święta!
Fragment artykułu z Dziennika:

"Drogowcy wybrali wariant trasy, który jest najmniej
szkodliwy dla środowiska i mieszkańców.
Koniec kilkuletniej dyskusji, jak prowadzić nową trasę nad morze. Spośród jedenastu propozycji drogowcy wybrali do realizacji wariant trasy, która prowadzić będzie skrajem Bemowa i Puszczy Kampinoskiej.
Teraz, aby dostać się na północ kraju, można jechać albo Wisłostradą, albo ul. Marymoncką. Za sześć, siedem lat wygodna nowa dwupasmówka połączy istniejącą szosę z Bemowem i Bielanami, a na południu, przez projektowaną trasę N-S, ze Służewcem, Doliną Służewiecką i Trasą Siekierkowską.

Wojciech Dąbrowski, dyrektor oddziału mazowieckiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w najbliższych dniach wystąpi do wojewody mazowieckiego o wydanie tzw. decyzji środowiskowej. Jest ona niezbędna, by wykupić grunty, opracować szczegółowe projekty budowlane i wreszcie przystąpić do prac. Te nie zaczną się jednak wcześniej niż za trzy lata, bo tyle trwa zwykle zdobywanie koniecznych pozwoleń.
Trzeba też doliczyć czas na rozpatrywanie ewentualnych protestów. A tych na "siódemce" nie da się chyba uniknąć. Największe kontrowersje budzi przejście S7 przez Bemowo, bo mieszkańcy będą mieli drogę stosunkowo blisko bloków.
W wariancie, który wybrali drogowcy, przecina ona, idąc od zachodu, ul. Lazurową, dochodzi do Dywizjonu 303, biegnie wzdłuż niej aż do ul. Rosy Bailly, następnie skręca w górę w lewo, robi łuk wokół osiedla. Dochodzi do Powstańców Śląskich i przecina ją na wysokości Piastów Śląskich.
Wkracza w teren lotniska, biegnie wzdłuż pasa startowego, niemal "przytulając się" do ul. Księżycowej.
Za Fortem Wawrzyszew idzie w górę, by przeciąć Arkuszową.
Z inwestycji nie będą więc zadowoleni mieszkańcy Chomiczówki, którzy zamiast lasu "za plecami" dostaną dwupasmówkę. Ale wybrany wariant i tak jest lepszy niż inne, które byłyby jeszcze bardziej uciążliwe dla mieszkańców. Poza tym drogowcy przewidują, że część trasy znajdzie się w wykopie lub tunelu "

WSZYSTKIM FORUMOWICZOM, MIESZKAńCOM I WłADZOM NASZEJ GMINY ORAZ WSZYSTKIM MIłOSNIKOM LASU BEMOWSKIEGO SKłADAM NAJSERDECZNIEJSZE żYCZENIA SPOKOJNYCH I SZCZęśLIWYCH śWIąT !
A NA NOWY ROK JESZCZE PIęKNIEJSZYCH WRAżEń NA SPACERACH PO NASZYM LESIE !

Paweł Teter - prezes Stowarzyszenia Eko-Blizne-Groty
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek Poborczyk
Gość






PostWysłany: Czw 23:48, 21 Gru 2006    Temat postu: Re: TRASA "S - 7" dobra wiadomość pod choinkę!

Cytat:
WSZYSTKIM FORUMOWICZOM, MIESZKAńCOM I WłADZOM NASZEJ GMINY ORAZ WSZYSTKIM MIłOSNIKOM LASU BEMOWSKIEGO SKłADAM NAJSERDECZNIEJSZE żYCZENIA SPOKOJNYCH I SZCZęśLIWYCH śWIąT !
A NA NOWY ROK JESZCZE PIęKNIEJSZYCH WRAżEń NA SPACERACH PO NASZYM LESIE !

Paweł Teter - prezes Stowarzyszenia Eko-Blizne-Groty[/b][/color]

Panie Pawle to naprawdę świetna wiadomość i piękne życzenia świąteczne.
Leszek P
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 18:25, 23 Gru 2006    Temat postu:

to świetna wiadomość widze ze mój udział w poparciu nie poszedł na marne wspierałem EBG kiedy trzeba było
gratuluje Panie Pawle ja tez życze wszystkiego najlepszego
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kolarz
Gość






PostWysłany: Nie 20:26, 28 Sty 2007    Temat postu:

kiedy ruszy budowa trasy na blizne czyli od konotopy do powstańców śląskich
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek P
Gość






PostWysłany: Pon 0:27, 29 Sty 2007    Temat postu:

kolarz napisał:
kiedy ruszy budowa trasy na blizne czyli od konotopy do powstańców śląskich


odpowiedż jest w pytaniach do Wójta, za co pana K. Turka przepraszam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vin7
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Pią 17:17, 02 Lut 2007    Temat postu: WNIOSEK DO WOJEWODY

Wojewoda wystawił 18.stycznia 2007 r do publicznego wgladu wniosek o wydanie decyzji o wyborze wariantu trasy S-7.
Rekomendowany jest wariant II B - przez Lotnisko Bemowo.
Tym niemniej jest to jeden z trzech wariantów przedstawionych Wojewodzie do wyboru. Oprócz "wybranego" wariantu II B jest jeszcze wystawiony wariant II oraz III - ten ostatni jak wiemy to wersja z którą walczyliśmy - przez Rezerwaty Lasu Bemowskiego i Blizne Łaszczyńskiego.
Mam nadzieję, że Wojewoda (tylko który - Dąbrowski właśnie poleciał) zatwierdzi "wybrany" wariant II B.

Udało nam się zdobyć protokół z posiedzenia KOPI - czyli podsumowania i wybory wariantu


Protokół nr 36/2006

z posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Oddziału Dróg Krajowych i Autostrad w dniu 18.09.2006r.

Obecni wg załączonej listy obecności.

Przedmiot obrad:
Studium techniczno- ekonomiczno - środowiskowe oraz materiały do wniosku do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Gdańska opracowane przez biuro DHV POLSKA Sp. z o.o. w 2006 r.

I. OPIS SPRAWY

Stan istniejący
Obecnie droga krajowa nr 7 prowadzona jest: ul. Kolejową w Łomiankach a następnie ul. Pułkową i ul. Wybrzeże Gdyńskie (Wisłostradą) do węzła z Trasą AK w Warszawie. Klasa drogi – główna ruchu przyśpieszonego - GP, przekrój dwujezdniowy.
Celem studium był wybór korytarza nowego wylotu drogi S7 z Warszawy w kierunku Gdańska na podstawie analizy wielokryterialnej 10 opracowanych wariantów, a także przygotowanie materiałów do decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.
Krótka charakterystyka przebiegu wariantów:

Wariant I - długość 21,44 km (w tym odcinek po istniejącej Wisłostradzie 3,6km), jest wariantem wykorzystującym istniejącą infrastrukturę drogową i jego realizacja polegałaby na dostosowaniu parametrów istniejącego wylotu drogi krajowej nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska oraz odcinka Wisłostrady między projektowaną Trasą Mostu Północnego, a Trasą Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej.

Wariant II - długość 22,21 km, (z odcinkowymi wariantami przebiegu ; IIA (długość 22,84 km) i IIC (długość 22,21 km) na terenie dzielnicy Warszawa Bielany) jest wariantem zapisanym od wielu lat w różnych dokumentach planistycznych, w tym Miejscowych Planach Zagospodarowania Przestrzennego i Studiach Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miast i Gmin przez które prowadzi projektowana droga ekspresowa S-7 z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań powiązań komunikacyjnych. Wariant IIB (długość 22,82 km) do wejścia w teren Lotniska Bemowo jest wariantem prowadzonym zgodnie z wariantem II, przy czym w rejonie przejścia przez teren Lotniska Bemowo odchodzi od wariantu II w kierunku zachodnim i w Lesie Bemowskim włącza się do wariantu III. Jest to wariant nowy, który nie był analizowany we wcześniejszych opracowaniach.

Wariant III ; długość 21,87 km, jest wariantem opracowanym we wcześniejszych opracowaniach studialnych poprzedzających niniejsze studium.

Wariant IV - (z odcinkowymi wariantami IVA, IVB i IVC, o długości odpowiednio - 26,15 km, 27,04 km, 26,95 km) jest wariantem wykorzystującym koncepcję poprowadzenia projektowanej drogi ekspresowej wzdłuż wału przeciwpowodziowego rzeki Wisły na terenie miasta i gminy Łomianki, natomiast na terenie Radiowa i Chomiczówki (dzielnica Warszawa Bielany) oraz dzielnicy Warszawa Bemowo warianty prowadzone są śladem wariantu II.
Wariant V (28,05 km, w tym odcinek po istniejącej Wisłostradzie 3,6km)jest wariantem przeniesionym z opracowania „Samorządowa Trasa Nadwiślańska – studium przebiegu drogi S-7 na odcinku Kazuń – węzeł Trasy Mostu Północnego z Trasą NS w Warszawie” wykonanym z inicjatywy Miasta i Gminy Łomianki. Rozwiązania funkcjonalno – techniczne przyjęto, zgodnie z zaleceniami Zamawiającego (GDDKiA Oddział w Warszawie) zgodnie z w/w projektem.
Wszystkie w/w warianty na odcinku przejścia przez gminę Czosnów, poza wariantem V, który już w Kazuniu odchodzi w stronę istniejącego wału Wisły, prowadzone są wspólnym śladem wykorzystującym istniejący przebieg drogi krajowej nr 7. Wariant II i III mają wspólny przebieg na terenie miasta i gminy Łomianki, podobnie jak warianty IVA i IVB. Na odcinku warszawskim warianty te zostały wprowadzone w przebieg wariantu II.
Powiązania z układem drogowym
Wariant I – w węzłach: projektowanych: „Czosnów”, „Kiełpin”, „Legionowska”, „Brukowa”, „Wóycickiego” i „Most Północny” (połączenie z Trasą Mostu Północnego) oraz istniejących: „Gwiaździsta” i „AK - Wisłostrada” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S- 8 ).
Wariant II, IIA, IIC – w węzłach projektowanych: „Czosnów”, „Palmiry”, „Kiełpin” (jak w wariancie I) oraz „Kolejowa”, „Wólka Węglowa”, „Janickiego” (połączenie z Trasą Mostu Północnego), „Gen. Maczka” i dalej do węzła „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S-8 )
Wariant IIB – na odcinku Czosnów – Łomianki (między węzłami „Czosnów” i „Kolejowa” jak w wariancie II i dalej przez węzły „Czcionki” i „Chomiczówka” (z Trasą Mostu Północnego) do węzła „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S-8 )
Wariant III - na odcinku Czosnów – Łomianki (między węzłami „Czosnów” i „Kolejowa”) jak w wariancie II i dalej przez węzły „Wólka Węglowa”, „Radiowo” (połączenie z Trasą Mostu Północnego) do węzła „Blizne” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S- 8 ).
Wariant IVA – w węzłach projektowanych: „Czosnów”, „Palmiry-Pieńków” i „Trasa Legionowska” (wspólne dla wariantów IVA, IVB i IVC) oraz „Buraków”, „Wóycickiego”, i tak jak w wariancie II – węzły: „Janickiego”, „Gen. Maczka” i „NS” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S- 8 ).
Wariant IVB – na odcinku Czosnów – Trasa Legionowska jak w wariancie IVA, dalej projektowane węzły: „Kolejowa” i „Wólka Węglowa” oraz na dalszym odcinku zgodnie z wariantem II.
Wariant IVC - na odcinku Czosnów – Trasa Legionowska jak w wariancie IVA, dalej projektowane węzły: „Pułkowa” i „Wóycickiego” (km 19+740) oraz na dalszym odcinku zgodnie z wariantem II.
Wariant V w węzłach projektowanych: „Kazuń”, „Trasa Legionowska”, Zespół węzłów „Most Północny” oraz istniejące: „Gwiaździsta”, „AK” (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S- 8 ).

Parametry projektowe
ß Prędkość projektowa – 100 km/h,
ß Przekrój 2 jezdnie po 3 pasy ruchu,
ß Szerokość pasa ruchu – 3,5m,
ß Nośność nawierzchni – 115 kN/oś,

Uwarunkowania realizacji wariantów
Wariant I – przejście przez miasto Łomianki – konieczność licznych wyburzeń, brak możliwości uzyskania projektowanego przekroju; a także konieczność nałożenia ruchu na istniejący odcinek drogi krajowej nr 7, Wisłostradę od ul. Pułkowej do Trasy Armii Krajowej oraz istniejący odcinek Trasy Armii Krajowej, której jest planowana przebudowa do standardów drogi ekspresowej S-8.

Wariant II, IIA, IIB i IIC – przejście przez tereny zabudowy mieszkaniowej Bemowo, Chomiczówki i Radiowa oraz w rejonie węzłów Kolejowa - Kiełpin (Łomianki), które są miejscami konfliktów społecznych z mieszkańcami; przejście przez rejon Lotniska Babice (Bemowo) – konflikt z użytkownikami Aeroklubu Warszawskiego i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, których obiekty musiałby ulec częściowemu przeniesieniu w inne miejsce. Przejście skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego (gm. Izabelin pow. 1,4ha) - przy zgodzie Dyrekcji Parku konieczność rekompensat przyrodniczych. Ponadto wariant IIB przecina Las Bemowski, co jest niekorzystne z ekologicznego punktu widzenia.

Wariant III - przejście przez tereny zabudowy mieszkaniowej Łomianek w rejonie zespołu węzłów Kolejowa - Kiełpin (Łomianki); przejście skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego (jak w wariantach II – IIC. W sąsiedztwie przebiegu trasy przez Las Bemowski – 2 rezerwaty przyrody ”Łosiowe Błota” i „Kalinowa Łąka”, na które projektowana droga będzie negatywnie oddziaływać. Ponadto liczne wyburzenia w rejonie węzła „Blizne”, konieczność zmiany projektu Trasy Armii Krajowej S-8, a także konieczność nałożenia ruchu na projektowany odcinek drogi ekspresowej S-8.

Wariant IVA, IVB i IVC – odcięcie terenów gminy i miasta Łomianki od rzeki Wisły, przebieg po terenie rezerwatu przyrody Kępa Kępińska, konieczność budowy wspólnego wału przeciwpowodziowego i korony drogi ekspresowej; na odcinku przejścia przez Buraków (wariant IVA) i Łomianki (wariant IVB) liczne wyburzenia zabudowy mieszkaniowej oraz o przeznaczeniu gospodarczym. W wariantach IVA i IVC liczne wyburzenia zabudowy przemysłowo – składowej w rejonie Placówki (dzielnica W-wa Bielany). W wariancie IVC przejście przez Park Młociński (użytek ekologiczny) oraz Las Młociński, które usytuowane są w otulinie Kampinoskiego Parku Narodowego. W rejonie Radiowa, Chomiczówki, Bemowa i Lotniska Babice – uwarunkowania jak w wariancie II (konflikt z zabudową mieszkaniową i funkcją lotniczą).
Wariant V – odcięcie terenów gminy Czosnów, gminy i miasta Łomianki oraz osiedla Młociny od rzeki Wisły, przebieg w sąsiedztwie rezerwatów przyrody: „Ruska Kępa” i „Kępy Kazańskie” oraz po terenie „Ławice Kiełpińskie” (jak w wariantach IVA-IVC); konieczność budowy wspólnego wału przeciwpowodziowego i korony drogi ekspresowej; bardzo duże utrudnienia techniczne i przestrzenne w skomunikowaniu z Trasą Mostu Północnego, Wisłostradą i podstawowym układem drogowo – ulicznym dzielnicy W-wa Bielany – konieczność budowy zespołu 6 węzłów „Most Północny”, a także konieczność nałożenia ruchu na istniejący odcinek Wisłostrady od projektowanego węzła z Trasą Mostu Północnego do Trasy Armii Krajowej oraz istniejący odcinek Trasy Armii Krajowej.
Ponadto, należy zwrócić uwagę, że wszystkie warianty przebiegają w sąsiedztwie obszarów chronionych objętych „Naturą 2000” (Puszcza Kampinoska oraz Dolina Środkowej Wisły), a niektóre z nich bezpośrednio ingerują w te obszary.


Prognoza ruchu, przepustowość i warunki ruchu
Wg GPR 2005 ruch na istniejącej drodze krajowej nr 7 wynosił:
- na odcinku przejścia przez Łomianki 37279 poj./dobę,
- na odcinku Łomianki Warszawa 49517 poj./dobę.
Prognozę ruchu drogowego dla roku 2030 wykonano metodą sieciową, tzn. uwzględniono planowane obciążenia ruchem układu dróg zamiejskich oraz układu drogowo- ulicznego Warszawy, a także planowane do tego okresu nowe inwestycje infrastruktury drogowej.
Wykonane analizy przepustowości oraz warunków drogowo - ruchowych prowadzą do następujących wniosków:
1. Droga ekspresowa o przekroju S2/3 jest wystarczająca dla prognozowanego ruchu na rok 2030, z wyłączeniem odcinków, na których poziom swobody ruchu ocenia się jako F, co oznacza, że proponowane rozwiązania wg wariantów nie zapewnią przepustowości w roku 2030 i z tego względu w/w warianty nie mogą być zaakceptowane. Dotyczy to;
ß w wariancie I: odcinków między węzłami „Legionowska” - „Brukowa”, „Brukowa” - „Wóycickiego”, „Wóycickiego” - „Most Północny”,
ß w wariancie IVA odcinka między węzłami „Gen. Maczka” - „NS”,
ß w wariancie V odcinek między węzłami „Trasa Legionowska” - zespół węzłów „Most Północny”.
Ocenia się, że na granicy poziomu swobody ruchu E i F pracować będą w roku 2030 odcinki między węzłami „Trasa Legionowska” - węzeł „Kolejowa” wg wariantów IVB i IVC, co również eliminuje w/w warianty.
2. Ocenia się, że na granicy przepustowości, tj. na poziomie swobody ruchu E pracować będą w roku 2030 następujące odcinki:
ß w wariantach II, IIA odcinek między węzłami „Gen. Maczka” - „NS”,
ß w wariancie IIC odcinek między węzłami „Janickiego” - „Gen. Maczka”
ß w wariancie IVA odcinki między węzłami „Trasa Legionowska” - „Buraków” oraz „Janickiego” - „Gen. Maczka”
ß w wariancie IVB i IVC odcinki między węzłami „Trasa Legionowska” - węzeł „Kolejowa” oraz węzeł „Gen. Maczka” - węzeł „NS”.
Wariantów z odcinkami, na których wystąpi poziom swobody ruchu nie niższy niż E nie należy dyskwalifikować, gdyż współczynniki natężeń ruchu do przepustowości są bliskie granicy poziomu swobody ruchu D i różnice w szacunkach poziomu swobody ruchu wynikać mogą z dokładności prognoz. Dotyczy to wariantów: II, IIA, IIC.
3. Wykonane obliczenia przepustowości i poziomu swobody ruchu dla wariantów: II, IIA, IIB, IIC i III wskazują, że na odcinku między węzłem „Kiełpin” a węzłem „Kolejowa” dla jezdni głównej projektowanej drogi ekspresowej wystarczą po 2 pasy ruchu w każdym kierunku, ze względu na stosunkowo mniejsze natężenia ruchu niż na pozostałych odcinkach. Szacuje się, że przy przekroju S2/3 wystąpi poziom swobody ruchu C, charakteryzujący się zadawalającą prędkością podróży, częściowo ograniczoną swobodą prowadzenia pojazdu, odległościami między pojazdami wynoszącymi ok. 70m oraz ruchem równomiernym.
4. Wariantem spełniającym wymagania w zakresie przepustowości oraz warunków ruchu na odcinkach międzywęzłowych jest wariant IIB, dla którego poza odcinkiem między węzłami „Kiełpin” i „Kolejowa” wystąpi dopuszczalny poziom swobody ruchu D. Oznacza to, że przy dużym natężeniu ruchu prędkość podróży będzie ledwo zadawalająca, mała swoboda prowadzenia pojazdu, odległości między pojazdami wyniosą ok. 55m, a ruch będzie nierównomierny.
5. Różnice w obciążeniach ruchem poszczególnych wariantów projektowanej drogi ekspresowej są wynikiem przyjętych rozwiązań lokalizacji węzłów drogowych, co w różny sposób oddziaływuje na ruch pojazdów w układzie drogowo – ulicznym.

Koszty realizacji inwestycji
Nr wariantu Koszt [tys. zł]
Wariant I 1 472,249
Wariant II 2 578,641
Wariant III 1 762,047
Wariant IVA 2 827,536
Wariant IIA 2 582,244
Wariant IVB 3 084,777
Wariant IIB 2 240,620
Wariant IVC 2 859,434
Wariant IIC 2 579,479
Wariant V 1 810,656


Ocena poszczególnych wariantów
Wariant I – nie spełnia podstawowego warunku, jakim jest powstanie alternatywnego nowego wylotu drogi ekspresowej S-7 w kierunku Gdańska; wystąpią trudności w pozyskaniu terenów pod poszerzenie przekroju, nastąpi pogłębienie efektu „bariery przestrzennej” na przejściu przez Łomianki oraz nie spełnienie wymogów przepustowości na pewnych odcinkach. Brak możliwości spełnienia standardów technicznych na przejściu przez Łomianki, odległości między niektórymi węzłami nie spełnią warunków technicznych. Z punktu widzenia przyrodniczego wariant dopuszczalny.

Wariant II, IIA, IIC – rozwiązania wg tych wariantów są alternatywą w stosunku do rozwiązania istniejącego wylotu drogi nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska; warianty niezbyt dobrze wpisują się w układ drogowy Warszawy, gdyż wymagają nienaturalnego odgięcia projektowanej Trasy Mostu Północnego w kierunku zachodnim do projektowanego węzła z ul. Janickiego, co z kolei nie jest korzystne z punktu widzenia dostępności i obsługi głównych generatorów ruchu; trudności w spełnieniu warunków technicznych odległości między niektórymi z węzłów; warianty nie są akceptowane przez zarządzającego lotniskiem Babice (Bemowo), wariant II i IIC dopuszczalne są z przyrodniczego punktu widzenia, a wariant IIA – zdaniem przyrodników „nie powinien być realizowany”. Konieczność zastosowania maksymalnie możliwych środków ochrony środowiska przeciwdziałających uciążliwościom w rejonie przecinania zabudowy mieszkaniowej (m.in. tunel na Bemowie, przekrycia wykopu na Chomiczówce, ekrany akustyczne oraz pasy zieleni ochronnej).

Wariant IIB – rozwiązanie jest alternatywą w stosunku do istniejącego rozwiązania wylotu drogi nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska; bardzo dobrze, wręcz „modelowo” wpisuje się w układ drogowy Warszawy, bezpośrednio powiązany z Trasą Mostu Północnego i ul. Nowolazurową; spełnia wszystkie warunki techniczne dla dróg ekspresowych i zapewnia najlepsze warunki ruchu; wydaje się być możliwy do zaakceptowania przez zarządzającego lotniskiem Babice (Bemowo) przy zachowaniu obecnych standardów użytkowych lotniska; zapewnia dogodne połączenia z obsługiwanym zagospodarowaniem przestrzennym; wg opinii przyrodników wariant „nie powinien być wybrany” (co jednak nie oznacza że należy go wyeliminować). Jest to wariant, który w analizie wielokryterialnej został oceniony jako najlepszy.

Wariant III – rozwiązanie jest alternatywą w stosunku do istniejącego rozwiązania wylotu drogi nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska; z punktu widzenia powiązań z układem drogowym Warszawy znaczącymi mankamentami są: jeszcze bardziej przesunięte w kierunku zachodnim połączenie z Trasą Mostu Północnego niż w wariancie II oraz konieczność włączenia od węzła „Blizne” do węzła z „Trasą NS” w projektowaną drogę ekspresową S-8 2 węzłami, a także bardzo niekorzystne powiązania z głównymi generatorami ruchu na terenach dzielnic Warszawy; wariant akceptowany przez zarządzającego lotniskiem Babice (Bemowo) oraz społeczności lokalne Chomiczówki i Bemowa i kontestowany przez władze gminy Babice; wg opinii przyrodników wariant „nie powinien być wybrany”.

Wariant IVA – rozwiązanie jest alternatywą w stosunku do istniejącego rozwiązania wylotu drogi nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska; na terenie Warszawy w zakresie oceny powiązań przestrzennych i obsługi zagospodarowania przestrzennego wariantu tego tyczą się uwagi przedstawione w stosunku do wariantu II, IIA i IIC. Wariant nie spełnia warunków przepustowości i warunków ruchu na jednym z odcinków międzywęzłowych; spowoduje drastyczne straty w układzie przyrodniczym o dużym zasięgu, wobec czego w żadnym wypadku nie powinien być wybrany.

Wariant IVB – ocena funkcjonalno przestrzenna i ruchowa bardzo zbliżona do wariantu IVB, przy czym wariant ten spełnia generalnie kryteria przepustowości i warunków ruchu; ocena przyrodnicza jest łagodniejsza, gdyż wariant jest oceniany jako „nie powinien być wybrany”. Zauważyć należy, że wariant ten w ocenie kolizji z terenami cennymi przyrodniczo (przy uwzględnieniu wag dla powierzchni terenów o walorach odpowiednich klas) okazał się wariantem najlepszym.

Wariant IVC – ocena funkcjonalno przestrzenna i ruchowa bardzo zbliżona do wariantu IVB; wariant nie spełnia warunków technicznych w zakresie odległości międzywęzłowych na pewnych odcinkach; realizacja spowoduje drastyczne straty w układzie przyrodniczym o dużym zasięgu, wobec czego, w opinii przyrodników, w żadnym wypadku nie powinien być wybrany.
Wariant V – wariant jest tylko pośrednią alternatywą nowego wylotu drogi nr 7 w kierunku Gdańska; (w układ drogowy Warszawy wchodziłby w newralgicznym i tak miejscu, jakim będzie połączenie ul.Pułkowej, Wisłostrady i Trasy Mostu Północnego; na odcinku Kazuń – Czosnów dubluje istniejący odcinek drogi ekspresowej S-7; zmienia dotychczasowe ustalenia decyzji lokalizacyjnych węzła „Trasa Mostu Północnego”; bardzo niekorzystny z uwagi na duże odległości międzywęzłowe; nie spełnia kryterium przepustowości na odcinku między projektowanymi węzłami „Trasa Legionowska i „Trasa Mostu Północnego”; przerywa ciągłość drogi ekspresowej i wymusza jej wprowadzenie na odcinek Wisłostrady i Trasy Armii Krajowej (S- 8 ); pod względem przyrodniczym trwale odcina rejon Młocin w dzielnicy W-wa Bielany, Łomianki i Czosnów od Wisły; w opinii przyrodników spowoduje drastyczne straty w układzie przyrodniczym o dużym zasięgu, wobec czego w żadnym wypadku nie powinien być wybrany.
Uwzględniając kryteria konieczne do spełnienia wybór wariantu może być dokonany spośród wariantów II, IIA, IIB, IIC i III.

II. USTALENIA KOPI

W wyniku przeanalizowania zaprezentowanych rozwiązań oraz dyskusji przyjęto następujące ustalenia:

1. Z punktu widzenia wyłącznie GDDKiA najkorzystniejszym przebiegiem jest wariant III, który przez najdłuższy okres czasu przeniesie prognozowany ruch bez konieczności zmiany przekroju drogi. Biorąc jednak pod uwagę wszystkie uwarunkowania rzutujące na wybór korytarza, KOPI postanawia, że należy rekomendować we wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia warianty II, IIB i III,
ze wskazaniem wariantu II B jako budzącego najmniejsze kontrowersje..

2. Przyjąć zaproponowane podstawowe parametry techniczne.
3. Na całym odcinku trasy S7 zachować istniejące powiązania układu poprzecznego poprzez poprowadzenie ciągów pod lub nad projektowaną drogą.
4. Dla zapewnienia poprawnego funkcjonowania systemu transportowego oraz odpowiednich warunków ruchu dla północno – zachodniej części aglomeracji warszawskiej należy przebudować istniejącą drogę krajową nr 7 (ul. Kolejową) w Łomiankach poprzez między innymi budowę węzłów „Kiełpin” i „Brukowa”, przejazdów w ciągu ulic Sierakowskiej i Wiślanej, przebudowę istniejącego przekroju, budowę dróg równoległych.
5. Odnośnie ochrony środowiska: poprawiony Raport z uwzględnieniem uwag zgłoszonych przez Biuro Przygotowania Inwestycji GDDKiA w piśmie z dnia 27.10.2006r. znak: GDDKiA/BPI-3/po/Dk/4117/1734/06, przedłożyć do BPI celem akceptacji.
6. Zweryfikować przyjęte parametry techniczne dla dróg oraz wymagania dla obiektów inżynierskich z uwzględnieniem warunków określonych w rozporządzeniach MTiGM:
- z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie.

III. UCHWAŁA KOPI

Przyjąć „Studium techniczno- ekonomiczno - środowiskowe budowy północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Gdańska” pod warunkiem uwzględnienia ustaleń zawartych w punkcie II.

Członkowie Przewodniczący



Zatwierdzam uchwałę KOPI


Warszawa, dnia 13 grudnia 2006 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek P
Gość






PostWysłany: Pią 22:46, 02 Lut 2007    Temat postu:

Do Michała
Jeśli trasa AK [S8 przecina ul.Graniczną w Bliznem i idzie w wykopie to Graniczna musi przechodzić górą, czyli wiadukt na poziomie 0. Takiego wariantu przez ponad 30 lat nikt nie rozpatrywał. A z tego co wiem [ nie jest to pewna informacja ] prace z prawie dwu letnim opóżnieniem [ przez trasę S 7 ] mają się rozpocząć w tym roku.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał S.trażak
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Pon 12:40, 05 Lut 2007    Temat postu:

Do Leszka
Faktycznie nie pomyślałem o wiadukcie na poziome 0
A z tymi zjazdami na Warszawską to pewniak, bo już nie wiem, czy ta wersja, czy wersja z "Łosiem" miała być bez zjazdów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek P
Gość






PostWysłany: Śro 23:37, 07 Lut 2007    Temat postu:

Michał S.trażak napisał:
A z tymi zjazdami na Warszawską to pewniak, bo już nie wiem, czy ta wersja, czy wersja z "Łosiem" miała być bez zjazdów

odp.
Michale. Wersja trasy AK jest ze zjazdami w Warszawskiej i Lazurowej, a co dziwne brakowało [ przy tych planach które były upublicznione ] zjazdów z Powstańców Śląskich. Wersja z Łosiem wjazd w okolicy ul. Poznańskiej następny dopiero w obrębie ul. Arkuszowej lub troche dalej. Powodów do protestu było wiecej, ten zaś zbulwersował mieszkańców Bliznego, Grot i Latchorzewa po wypowiedzi niedoszłego wójta w wieściach i nie tylko, że protesty są niezasadne, gdyż ta trasa będzie służyła mieszkańcom Gminy. Osoba publiczna powinna zapoznać się z przebiegiem tej trasy nim to oświadczy publicznie. Przepraszam, że do tego wracam, lecz tą wypowiedzią [jako jedyny radny] pozostawił wielką zadrę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babice.waw.pl
Ojciec Założyciel



Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 920
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Pią 22:47, 09 Lut 2007    Temat postu:

KiziaMizia z Forum Lipkowskiego napisał:
Jeśli wierzyć dzisiejszej "wyborczej" jest już zezwolenie na budowę trasy szybkiego ruchu, co oznacza, że po kilku miesiącach przetargu znajdzie się wykonawca i za dwa-trzy lata będziemy mieć w okolicach Babic węzeł komunikacyjny na tejże trasie.


Panów bardziej wtajemniczonych (EBG, vin7, Leszek P. i innych) poproszę o komentarz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek P
Gość






PostWysłany: Pią 23:16, 09 Lut 2007    Temat postu:

Panów bardziej wtajemniczonych (EBG, vin7, Leszek P. i innych) poproszę o komentarz
Leszek
'Wyborczej' nie czytałem jeśli to prawda to widmo następnej trasy czyli S7 jest praktycznie oddalone gdyż włączenie się tejże S7 musiało by opóżnić budowę S8
czyli AK o następne kilka lat. Unia nie będzie czekała z kasą aż my się zdecydujemy gdzie kiedy i jak. Jestem przekonany że EBG trzyma ręke na pulsie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Sob 8:09, 10 Lut 2007    Temat postu:

Artkuł z [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek P
Gość






PostWysłany: Sob 21:30, 10 Lut 2007    Temat postu:

Lucyfer
Artkuł z Wyborczej o trasie
Leszek
Zasięgałem dziś informacji [ żródło nie jest 100% ] nie ma w tym temacie pewnych
informacji "roboty" zaczną się we wrześniu tego roku.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Nie 9:05, 11 Lut 2007    Temat postu:

Leszek P napisał:
Lucyfer
Artkuł z Wyborczej o trasie
Leszek
Zasięgałem dziś informacji [ żródło nie jest 100% ] nie ma w tym temacie pewnych
informacji "roboty" zaczną się we wrześniu tego roku.


Oby przetargu nie wygrał Strabag, bo zaczną się za dwa lata Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vin7
prawie znawca
prawie znawca



Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Nie 14:02, 11 Lut 2007    Temat postu: OBJAŚNIENIA

Trzeba te informacje nieco uporządkować.
Post "założycielski" dotyczy trasy S - 7 tzn. wylotówki na Gdańsk która prowadzi od Czosnowa do trasy S- 8
Artykuł w "Wyborczej" dotyczy trasy S - 8 tzn przedłużenia trasy AK (czyli tej od mostu Grota) do ulicy Połczyńskiej. Przebiega ona przez Bemowo, wzdłuż ul. Dywizjonu 303, przecina ul. Lazurową za Fortem Blizne (tuż koło przejazdu bocznicy kolejowej na Lazurowej) i przez fragment naszej Gminy dochodzi do ul. Warszawskiej (węzeł na wysokości stacji z gazem LPG) i dalej do Połczyńskiej.
Trasa ta jest w rezerwie terenu naszej Gminy od kilkunastu lat i nie jest niczym nowym.
Zupełnie inna sytuacja jest z trasą S - 7 o czym już było pisane poprzednio (nikt nigdy nie planował "wariantu III")


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2007 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin