Autor Wiadomość
jarek80
PostWysłany: Czw 17:21, 16 Maj 2019    Temat postu:

Jak najbardziej na poważnie. Autobusy kursuje co ile? Co godzine? Kursowanie busów 3-4x na godzine do roznych punktów przesiadkowych otwiera mozliwosci innego planowania czasu.
A ile te 10 km zabierze czasu na dojazd busowi? 8-12 min ?

Poza tym przypominam ze nie kazdy musi jechac do wawy w korkach miedzy 7 a 10.
Busy prywatnych pzrewoznikow moga kursowac na granic warszawy a to juz tylko.. 15-20min a dalej komunikacja miejsca.

ps. po co mi robic prowokacje.. bez sensu..
biro
PostWysłany: Czw 12:16, 09 Maj 2019    Temat postu:

jarek80 napisał:
A po co dogadywać się z komunikacja warszawska?
Niech gmina dogada sie z lokalnymi przewoznikami na zorganizowanie przewozów busowych do stacji WKD
Jarek


Ale ty tak na poważnie, czy to jakaś prowokacja?
Proponujesz ludziom mieszkającym trochę ponad 10 km od stacji metra, żeby jechali busem prawie 20 km w przeciwnym kierunku, żeby przesiąść się w WKD? Shocked Shocked
jarek80
PostWysłany: Śro 16:27, 08 Maj 2019    Temat postu:

Owe nawyki dot. tylko ludzi starszych. Każdy kto ma interes sprawnie sie dostac do wawy szybko skorzysta z alternatywnego środka transportu.
Strugacz
PostWysłany: Czw 12:00, 02 Maj 2019    Temat postu:

Nie wiem, czy z uwagi na nawyki komunikacyjne, mieszkańcy "kupiliby" ten pomysł. Najbliższa stacja WKD jest w Opaczy (czasem korzystam). Po drodze do Opaczy są też stacje PKP w Ożarowie, Ursusie i Niedźwiadku. A ludzie wolą przemieszczać się do Warszawy samochodami i autobusami ulicą Warszawską i ew. Arkuszową.
Sytuacja się zmieni raczej dopiero za kilka lat po uruchomieniu stacji Metra na ul. Górczewskiej i Połczyńskiej (róg Sochaczewskiej). Wtedy pomysł by dowozić ludzi do tych stacji będzie miał więcej szans.
jarek80
PostWysłany: Śro 20:20, 01 Maj 2019    Temat postu:

A po co dogadywać się z komunikacja warszawska?
Niech gmina dogada sie z lokalnymi przewoznikami na zorganizowanie przewozów busowych do stacji WKD najblizszych (krótko mowiąc do wezłów komunikacyjnych). W ten sposob odciązy się mocno ruch drogowy do Warszawy, firmy przewozowe zarobia i odprowadzą podatki, ludzie beda mieli duzo lepsza komunikacje niz jakakolwiek gmina wokol warszawy. Do tego zadania wystarczy jeden urxednik, aby zorganizowac takie spotkanie - reszte roboty zrobią firmy na wlasny koszt bo to lezy w ich interesie.

No ale lepiej wymyslac sztuczne problemy i w sposob heroiczny je próbowac rozwiązywać...

Pozdrawiam
Jarek
Martin
PostWysłany: Nie 10:24, 05 Sie 2018    Temat postu:

W 100% zgadzam się Michał S.trażak. Lipków zmianami wprowadzonymi w 2011 r. STRACIŁ dwuprzebiegowe kursy autobusowe. Wtedy była mowa, jak się okazało było to mydlenie oczu, o możliwości zmiany 714 na kursy w obu kierunkach jeśli mieszkańcy będą wnioskować. Mieszkańców przybywa, powstają nowe osiedla, ulice, wnioski są kierowane, na forum też pojawiają się inicjatywy ... i NIC. Wójt - ten sam- doskonale zna temat ...i NIC. I to właśnie jest wstyd i żenada.
Nie ma tu mowy o rozwijaniu komunikacji tylko o przywróceniu komunikacji w obu kierunkach w szczególności biorąc pod uwagę rozwój Lipkowa.
Gość
PostWysłany: Wto 20:21, 31 Lip 2018    Temat postu: Re: komunikacja

Martin napisał:
Ale zasada dopłacania do komunikacji obowiązuje wszystkie gminy i im jakoś się opłaca być np. w I strefie biletowej jak sąsiedni Izabelin.


Cytat:
Dla Starych Babic to wstyd żeby tak blisko położona od centrum Warszawy gmina (13 km) - miała tak słabo rozwiniętą komunikację

Patrz wypowiedź " biro "
Cytat:
Głównie chodzi o nasze dzieci wracające ze szkół, osoby które pomagają nam prowadzić domy, osoby starsze - które są zmuszone jeździć autobusami szczególnie, że nie ma szynowej altenatywy jaką ma Ożarów Maz.

Zapewne pierwsza strefa była by lepsza lecz linia Izabelińska kończy swój bieg w Izabelinie i oni dopłacają za swoich mieszkańców. Dwie Babickie linie przebiegają przez sąsiednią gminę a wtedy mogło by się zdarzyć że dopłacali byśmy do mieszkańców Leszna. Dzieci do szkół uczęszczają przez cały rok więc bilet miesięczny jest rozwiązaniem, a osobom które pomagają prowadzić domy też wystarczą miesięczne lub większa pensja przecież nie pracują u biednych ludzi.
Michał S.trażak
PostWysłany: Pon 11:08, 23 Lip 2018    Temat postu:

6, a może już i 7 lat, czyli od czasu zniesienia na ul. Sienkiewicza linii 712 i wprowadzeniu linii 714 kursującej w jedną stronę, trwa batalia o skierowanie autobusu w drugą stronę (w stronę Lipkowa). Wójt przez wiele lat nie był zainteresowany tym tematem, a i teraz kpi z radnych i mieszkańców, którzy wciąż apelują, prowadzą rozmowy i piszą wnioski w tej sprawie.
Wójt w dalszym ciągu nie jest zainteresowany, a okrężnymi drogami dowiedziałem się, że być może od września "z łaskawości" (bez konsultacji) puści linię "L" ulicą Sienkiewicza w stronę Lipkowa. Pewnie bez sobót i niedziel. BYLEJAKOŚĆ - podobnie jak z zaniechaniem rozmów o wprowadzeniu 1. Strefy biletowej. ŻENADA.
biro
PostWysłany: Sob 17:30, 14 Lip 2018    Temat postu:

Wystarczy sprawdzić ile linii autobusowych ma sąsiedni Izabelin.
ZTM za jedną linię pobiera od nich zapewne znacznie mniejszą opłatę niż od nas za cztery.
I proporcjonalnie mniejszy będzie koszt wejscia do pierwszej strefy.

Też bym chciał, żebyśmy mieli więcej linii i pierwszą strefę bo zawsze fajnie być młodym, zdrowym i bogatym.
Ale trzeba byc realistą: albo poprawa jakości komunikacji albo obniżka cen.
A może być, że ani jedno ani drugie.
Martin
PostWysłany: Sob 17:06, 14 Lip 2018    Temat postu: komunikacja

Ale zasada dopłacania do komunikacji obowiązuje wszystkie gminy i im jakoś się opłaca być np. w I strefie biletowej jak sąsiedni Izabelin. Przy tym tańsze bilety - marne pocieszenie. Komunikacja to najważniejszy element świadczący o cywilizacji okolicy. Dla Starych Babic to wstyd żeby tak blisko położona od centrum Warszawy gmina (13 km) - miała tak słabo rozwiniętą komunikację - linia 714 jest tego przykładem i brak I strefy. Głównie chodzi o nasze dzieci wracające ze szkół, osoby które pomagają nam prowadzić domy, osoby starsze - które są zmuszone jeździć autobusami szczególnie, że nie ma szynowej altenatywy jaką ma Ożarów Maz.
biro
PostWysłany: Śro 9:02, 11 Lip 2018    Temat postu: Re: Komunikacja

Rozer napisał:
No proszę, da się ułatwiać życie mieszkańcom. Jak się chce coś dla nich zrobić oczywiście.


Gwoli ścisłości: to nie jest tylko kwestia dobrych chęci lub ich braku, tu trzeba po prostu wyłożyć z budżetu gminy niemałą kwotę.
Mówiąc inaczej: na to ułatwienie życia korzystającym z komunikacji składają się wszyscy podatnicy, nawet ci, którzy autobusy oglądają wyłącznie zza szyb swoich samochodów.

Żeby nie było: nie jestem przeciwny rozwijaniu komunikacji w naszej gminie, ale temat nie jest prosty. Był niejednokrotnie wałkowany na forum.
Kilka postów wyżej można przeczytać postulaty mieszkańców dotyczące usprawnienia komunikacji (co też oczywiście musi kosztować). Przeznaczenie pieniędzy z budżetu na obniżkę cen biletów raczej wyklucza jakiekolwiek inne zmiany.
Rozer
PostWysłany: Wto 23:32, 10 Lip 2018    Temat postu: Komunikacja

No proszę, da się ułatwiać życie mieszkańcom. Jak się chce coś dla nich zrobić oczywiście.
Jasiu
PostWysłany: Pon 11:13, 09 Lip 2018    Temat postu:

A tymczasem od września sąsiednia Gmina Izabelin wchodzi do 1 strefy biletowej. Pewnie autobus 708 zmieni nr. na 1... lub 2... z przodu. Tak jak w Łomiankach.

METRO Warszawa napisał:
ZTM Warszawa. Konstancin-Jeziorna i Izabelin zapłacą mniej za bilety. Skorzystają też warszawiacy

ej 09.07.2018 08:11



Już niedługo września Izabelin oraz Konstancin-Jeziorna znajdą się w pierwszej strefie biletowej - informuje ZTM Warszawa. To oznacza korzyści też dla mieszkańców Warszawy.

Rada m.st. Warszawy przyjęła uchwałę powiększającą pierwszą strefę biletową o gminy Izabelin i Konstancin-Jeziorna. Dzięki temu od września mieszkańcy zapłacą mniej za bilety, co może zachęcić wiele osób do korzystania z usług transportu publicznego.
Konstancin-Jeziorna i Izabelin pojadą taniej. Skorzystają też warszawiacy

- Pierwsza strefa biletowa to znaczne oszczędności dla pasażerów. Od 1 września mieszkańcy gmin Izabelin i Konstancin-Jeziorna za bilet 30-dniowy normalny zapłacą zaledwie 110 złotych, a dzięki temu w ich portfelach zostanie 840 złotych rocznie – wylicza Renata Kaznowska, zastępca prezydent Warszawy.

Jak podkreśla Zarząd Transportu Miejskiego, skorzystają też warszawiacy, bo obie gminy to popularne miejsca weekendowego wypoczynku. Izabelin leży w sąsiedztwie Puszczy Kampinoskiej, a Konstancin-Jeziorna znany jest z uzdrowiska i tężni.

ZTM przypomina, że podwarszawskie Marki znajdują się w pierwszej strefie biletowej od 2016 roku, zaś Łomianki od 2018 r. Rozszerzenie pierwszej strefy biletowej dla samorządu oznacza większe koszty - gminy będą musiały więcej dołożyć do komunikacji miejskiej.
Pierwsza i druga strefa biletowa - ceny biletów

Taryfa biletowa w Warszawie i okolicach jest dość skomplikowana. Bilet 30-dniowy imienny normalny w pierwszej strefie kosztuje 110 zł, zaś ulgowy 55 zł. Bilet 90-dniowy imienny to koszt 280 zł, a ulgowy: 140 zł. Nieco taniej jest dla osób z tzw. Kartą Warszawiaka, czyli tych, którzy zgłosili, że płacą podatki w stolicy.

Bilety dla osób, które wyjeżdżają komunikacją ZTM poza pierwszą strefę kosztują odpowiednio 180 zł i 90 zł. Na bilet 90-dniowy imienny na obie strefy trzeba wydać bez żadnej zniżki 460 zł (ulgowy kosztuje 230 zł).
Tańszy bilet - za ile?

Inne ceny obowiązują mieszkańców podwarszawskich gmin, które nie należą do pierwszej strefy, ale biorą udział w programie "Warszawa+". Mieszkaniec takiej gminy zapłaci za bilet normalny 30-dniowy 166 zł, a za ulgowy 83 zł. W ramach "Warszawa+" bilet 90-dniowy kosztuje 406 zł (203 zł).

Mieszkańcy gmin, które należą do programu "Warszawa+", mogą też kupić tańsze bilety tylko na drugą strefę. 30-dniowy kosztuje 98 zł (ulgowy 49 zł), a 90-dniowy – 250 zł (ulgowy 125 zł). Dla porównania – bilety na drugą strefę bez zniżki kosztują odpowiednio 112 zł (56 zł) i 282 zł (141 zł).

Dokładną taryfę znajdziesz na stronie ZTM Warszawa. Na tańsze bilety mogą liczyć także seniorzy i rodziny z trójką dzieci.

http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/7,141637,23651363,bilety-warszawa-kolejne-podwarszawskie-gminy-zaplaca-mniej.html#BoxLokWawImg
Krzysiek
PostWysłany: Nie 21:50, 08 Lip 2018    Temat postu:

Jeśli potrzeba by było się skrzyknąć (może jakaś petycja z kilkuset podpisami mieszkańców) - jestem za...
Nowa
PostWysłany: Nie 16:47, 08 Lip 2018    Temat postu: Komunikacja

Ja sie nie spatkalam z takim rozwiaząniem w żadnej innej gminie. Nie tylko warszawskiej. Komunikacja w gminie Stare Babice jest jak z epoki, do której nie chcemy już chyba wracać.
We wtorek mam trochę czasu, spróbuję dowiedzieć się czegoś w gminie. Niemniej sama nic finalnie nie zdzialam, więc Martin dzięki za zainteresowanie, potrzeba nas więcej.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group